به اعتقاد یکی از بانکداران سابق چینی، ارز دیجیتال باید جایگزین ارز فیات شود

ارز دیجیتال چینی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

یونگلی وانگ (Yongli Wang)، قائم مقام پیشین یک بانک برتر چینی، که هم اکنون مدیر موسسه تحقیقاتی بلاک چین Haixia است، اظهار داشته که استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال، می‌تواند منجر به اصلاحات مالی گسترده‌ای شود و بهتر است که در سیستم‌های مالی کشور، ارز دیجیتال، جایگزین ارز فیات شود.

وی همچنین گفت که چین، در ابتدا از ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول نقد در گردش استفاده خواهد کرد؛ اما اگر تنها از ارزهای دیجیتال برای این منظور استفاده شود، این امر می تواند بر رقابت بازار کریپتوکارنسی‌ها تأثیر زیادی بگذارد. از طرفی ارزهای دیجیتال برخلاف انتشار بیش از حد ارزهای فیزیکی، به دلیل محدودیتی که در انتشار دارند، می‌توانند به تقویت نقدینگی در یک اقتصاد کمک کنند. او اعتقاد دارد که جلوگیری از چاپ زیاد پول، می‌تواند به ثبات پولی و مالی کشور کمک کند.

به اعتقاد وانگ، یک راه حل پیش رو این است که در پلتفرم بانک مرکزی ارزهای دیجیتال، برای همه نهادهای اجتماعی، «حساب‌های اختصاصی» ایجاد شود.

اظهارات این بانک‌دار سابق، در حالی صورت گرفته است که بزرگترین بانک‌ها و سایر نهادهای تجاری چینی، سیستم پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال (DC / EP) بانک مرکزی را به صورت تستی آغاز کرده‌اند.

ارز دیجیتال یوان (yuan) چین، یک ارز دیجیتال چینی است، که به منظور تسهیل جایگزینی با کل پول نقدِ (ارز فیات) در گردشِ کشور، در دهه‌های آینده طراحی شده است.

صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.