یک سناتور آمریکایی: «اگر سیستم ارز فیات شکست بخورد، بیت کوین به ما کمک خواهد کرد.»

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ آذر ۱۳۹۹

سال ۲۰۲۰ میلادی سالی پرچالش بوده که اقتصاد جهانی را وادار به تلاش برای جبران بحران ناشی از ویروس COVID-19 کرده است. به گفته سنتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور منتخب ناحیه‌ی وایومینگِ ایالات متحده آمریکا، اگر سیستم مالی سنتی سقوط کند، بیت کوین مانند یک فرشته‌ی نجات عمل خواهد کرد. وی اظهار داشت:

اگر به حدی برسیم که اوضاع بیش از حد خراب شود، واقعه‌ی قوی سیاه برای هر ارزی رخ خواهد داد و‌ فرقی نمی‌کند که دلار باشد یا پول چین و ژاپن؛ در آن زمان بیت کوین پشتوانه‌ی همه‌ی دولت‌ها است.

ایالت وایومینگ تاکنون نسبت به کریپتوکارنسی‌ها دوستانه برخورد کرده و در حال حاضر نیز سناتورِ این ناحیه قصد دارد آگاهی مقامات کشور آمریکا را نسبت به بیت کوین افزایش دهد. وی در این‌باره اظهار داشت:

من واقعاً می‌خواهم که بخشی از وقت خود در مجلس سنای ایالات متحده را به معرفی بیت کوین اختصاص دهم و درباره‌ی اینکه بیتکوین چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می‌تواند یک دارایی قابل رشد و توسعه باشد صحبت کنم. ما باید بستر گسترده‌ای در کنار ارز فیات، برای رشد بیت کوین نیز فراهم کنیم.

برخلاف بیت کوین، دلار آمریکا ذاتاً تورمی است و به گفته لومیس که خودش مالک بیت کوین است این موضوع منجر به کاهش ارزش این دارایی می‌شود. وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد:

من یک هادلر هستم  که فقط می‌خرم و هیچ‌وقت بیتکوین‌های خود را نفروخته‌ام.

شایان ذکر است که بحران کرونا ویروس در اسفند ۱۳۹۸ (۲۰۲۰) منجر به تعطیلی مشاغل زیاد و مشکلات اقتصادی بسیاری در دنیا شد.  با توجه به پرچالش بودن سال ۲۰۲۰، بدهی ملی ایالات متحده آمریکا افزایش یافت و به بیش از ۲۷ تریلیون دلار رسید. لومیس در این‌باره اظهار نگرانی کرد و اظهار داشت:

«هنگامی که من در ژانویه ۲۰۰۹ وارد کنگره شدم از ۹ تریلیون دلار بدهی به ۱۰ تریلیون دلار رسیده بودیم.»

وی با اشاره به نقش بیتکوین در ذخیره‌‌ی ارزش دارایی و محدود بودن آن گفت:

«علاوه بر راه حلی برای پرداخت بدهی، کشور آمریکا به یک راه جایگزین در صورت عدم موفقیت این سناریو نیاز دارد و من مسیر جایگزین را بیت کوین می‌دانم.»

مقامات کشور آمریکا برای غلبه بر بحران کرونا، اقدام به چاپ حجم زیادی پول نقد می‌کنند و لومیس معتقد است که بیت کوین را نیز‌می‌توان به عنوان یک راه حل احتمالی در نظر‌گرفت.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.