سناتور آمریکایی: بحث رمزارزها و باج‌افزارها تازه شروع شده!

سناتور امریکایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

 

مسئله رمزارزها و باج‌‌خواهی‌ با ارزهای رمزنگاری شده از روزهای ابتدایی ظهور ارزهای دیجیتال مشکلاتی را برای فعالان این حوزه به وجود آورده است. نهادهای قانون‌گذار نیز ارزهای رمزنگاری‌شده را عاملی برای تقویت باج‌افزارها می‌دانند. اگرچه رمزارزها ارتباط مستقیمی با باج‌افزارها ندارند ولی قانون‌گذاران معتقدند با تعیین مقررات مربوط به ارزهای رمزنگاری شده می‌توان از افزایش نرم‌افزارهای باج‌گیری جلوگیری کرد.

روی بلانت (R-MO) و مارک وارنر (D-VA) دو سناتور آمریکایی نیز به تازگی درباره این نرم‌افزارهای باج‌افزار (ransomware) صحبت کرده‌اند. این دو سناتور آمریکایی در آخرین قسمت برنامه «ملاقات با مطبوعات» به نقش پول دیجیتال در باج‌افزارها اشاره کرده و خواستار قانون‌گذاری‌های بیشتری در این زمینه  شدند.

مارک وارنر در صحبت‌های خود ادعا کرد مسئله رمزارزها و باج‌‌خواهی‌ تازه شروع شده است.وارنر در مورد نرم‌افزارهای باج‌گیری گفت: «سال گذشته قانون‌گذاری‌های دو حزبی را در خصوص باج‌افزارها انجام دادیم، اما شکی نیست که مسئله رمزارزها و باج‌خواهی تازه شروع شده است.»

 

 

این سناتور آمریکایی در صحبت‌های خود به نیمه تاریک و روشن دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد. به گفته مارک وارنر، رمزارزها ارزشمند هستند و از طریق ارزهای رمزنگاری شده می‌توان به اهداف مثبتی دست یافت. وارنر همچنین باج‌خواهی از طریق رمزارز را از نقاط تاریک ارزهای رمزنگاری شده دانست. 

وارنر بر این باور است که از هر تکنولوژی نوینی می‌توان نادرست استفاده  کرد. این سناتور در توضیح صحبت‌های خود گفت: «حقیقت این است که راه‌هایی برای شکست این سیستم‌ها وجود دارد، ولی اگر ما نتوانیم با شفافیت از این راه‌ها استفاده کنیم و شرکت‌ها به باج‌افزارها مبلغی را پرداخت کنند و آن پرداخت‌ها شفاف نباشد، کلاهبرداران روش‌ دیگری را برای باج‌خواهی پیدا خواهند کرد.»

روی بلانت در ادامه صحبت‌های دیگر سناتور آمریکایی درباره رمزارزها گفت که رمزارزها نباید در پشت‌صحنه پنهان شوند. بلانت به طبیعت ناشناس بودن تراکنش‌های رمزارزی اشاره کرد و نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرد.

 

 

به تازگی یکی از شرکت‌های بزرگ تولید گوشت مورد حمله باج‌افزارها قرار گرفته است؛ این موضوع سبب شده دولت جو بایدن بر روی قانون‌گذاری رمزارزها و جلوگیری از باج‌خواهی با دارایی‌های دیجیتال متمرکز شود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.