بیت کوین سرنوشت پیتزا فروش آمریکایی را عوض کرد

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

بیت کوین و دیگر رمزارزها یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان هستند. در  سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران کلان و خرد بسیاری به جمع مالکان ارزهای دیجیتال پیوسته‌اند. همچنین شرکت‌های بزرگ تولیدی و سرمایه‌گذاری، توجه زیادی به بیت‌ کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارند. 

شرکت میکرواستراتژی، شناخته‌ شده‌ترین سرمایه‌گذار نهادی رمزارزهاست. این شرکت در هر شرایطی به خرید بیت‌کوین ادامه داده و گفته می‌شود مسیر سرمایه‌گذاری‌اش در اولین رمزارز بازار را ادامه دهد. با این حال، میکرواستراتژی تنها نهادی نیست که بیت‌کوین ناجی آن شده است. 

نوسانات قیمت بیت‌ کوین، نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد. با افزایش نگرانی‌ها، تعداد سرمایه‌گذاران نیز کاهش می‌یابد؛ اما کافی است نگاهی به برخی سرمایه‌گذاران موفق بیت‌کوین و سایر رمزارزها بیندازیم تا تصمیم عجولانه‌ای در این زمینه نگیریم.

یکی از نمونه‌های موفق سرمایه‌گذاری در بیت ‌کوین، پیتزافروشی اهل آلاباماست. گرگ هثورن (Greg Hathorn) و همسرش مالک دو پیتزافروشی به نام  Sam & Greg’s Pizzeria/Gelateria هستند. گرگ هثورن سال گذشته ۲۰۰ هزار دلار بیت ‌کوین خریده و سود قابل توجهی را به دست آورده است.

 

چرا بیت ‌کوین؟

 

اولین سوالی که هر سرمایه‌گذاری قبل از سرمایه‌گذاری از خود می‌پرسد این است که بهترین دارایی برای سرمایه‌گذاری چیست؟ همه مسائل دنیا با یک چرا آغاز می‌شوند و جواب این چرایی روی تصمیمات تاثیر می‌گذارد. مالکان پیتزافروشی Sam & Greg’s Pizzeria/Gelateria نیز این سوال را از خودشان پرسیدند که چرا باید در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند؟

گرگ هثورن، با توجه به تحصیلاتش در زمینه فناوری اطلاعات  (IT)، نسبت به رمزارزها علاقه نشان داده است. او در گفتگو با سایت cryptopotato.com، اظهار داشته که برای مدتی فناوری بلاک‌چین و رمزارز را زیرنظر داشته است. او در این باره گفته است: «چرا بیت‌کوین برای کسب‌وکار من اهمیت دارد؟ ساده‌ترین جواب این است که من برای جمع‌آوری پول سخت کار کرده‌ام. نمی‌خواهم ارزش سرمایه‌ام کاهش یابد یا آن را از دست بدهم. علاقه‌ای هم به بانک‌های مرکزی آمریکا که خیلی سریع ارزش پول را کاهش می‌دهند، ندارم. بیت‌کوین تمام این مشکلات را حل می‌کند.»

این پیتزا فروش آمریکایی، با اشاره به اهمیت غیرمتمرکز سازی و ارزش‌آفرینی رمزارزها تصمیم به خرید بیت‌کوین گرفت.

 

نرخ بازگشت سرمایه ۳۵۰ درصدی، در کمتر از یک‌سال

 

سرمایه‌گذاری این پیتزا فروش آمریکایی در بیت ‌کوین،با شیوع گسترده ویروس کرونا همزمان شد. همه‌گیری ویروس کرونا به مرگ بسیاری از کسب‌وکارها انجامیده و صنایع مختلفی را نابود کرده است. صنعت غذا یکی از صنایعی است که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در نتیجه، برای از دست ندادن سرمایه‌اش بیت ‌کوین خریداری کرده است.

سال گذشته در چنین روزهایی، شاهد پنجشنبه سیاه بودیم. در پنجشنبه سیاه قیمت بیت‌کوین به زیر ۴ هزار دلار رسیده بود. گرگ هثورن با توجه به رویکرد سرمایه‌گذار معروف پاول تئودور جونز (Paul Tudor Jones) در بیت‌ کوین‌ سرمایه‌گذاری کرد، چون اعتقاد داشت  قیمت بیتکوین افزایش می‌یابد. 

مالک رستوران Sam & Greg’s Pizzeria/Gelateria،‌از  اردیبهشت سال ۹۹ که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده سود زیادی به دست آورده است. نرخ بازگشت سرمایه این پیتزا فروش ۳۵۰ درصد است.

با نگاه به سرنوشت کسب‌وکار «گرگ هثورن» به این نتیجه می‌رسیم که سرمایه‌گذاری در  بیت‌کوین بهترین راه حفظ سرمایه در  مواقع بحرانی است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.