بررسی عوامل موثر بر سرنوشت بیت‌ کوین، در هفته آتی!

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

قدرت یافتن دلار آمریکا و تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های پولی در اروپا، ترس تازه‌ای بین سرمایه‌گذارن بیت کوین ایجاد کرده است.

در روزهای گذشته قیمت بیت کوین به سطح حمایت ۱۰,۰۰۰ دلار هم رسید؛ این هفته چه سرنوشتی در انتظار این رمزارز خواهد بود؟

وب سایت Cointelegraph به عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته آینده نگاهی انداخته که در این مقاله به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

۱- شاخص دلار آمریکا باید به زیر ۸۰ برسد!

هفته گذشته قیمت بیتکوین تغییرات زیادی را تجربه کرد و بیش از ۱۵ درصد کاهش یافت؛ این رمزارز از ۱۲,۰۵۰ به ۹,۹۰۰ دلار رسید. شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز در آن روزها پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو ساله، شروع به افزایش کرد. این شاخص پس از اعلام تورم توسط دولت فدرال آمریکا کاهش یافته بود، اما پس از آن افزایش یافته و به یک میزان مناسب رسید.

امروز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور)، در زمان انتشار این مقاله، DXY حدود ۹۲/۹۵ است که در آخر هفته به ۹۳/۲۵ رسیده بود. مکس کایزر (Max Keiser)، مجری شبکه‌ی خبری RT با توجه به رابطه معکوس بیتکوین و DXY، اظهار داشته که برای افزایش قیمت بیتکوین این شاخص باید کاهش یابد.

وی در توییتی اظهار داشت:

برای رسیدن به آتش‌بازی واقعی بیت کوین و طلا، نیاز داریم که DXY به زیر ۸۰ برسد.

قیمت بیتکوین

 

 

 

۲- بحران سیاست‌گذاری در اروپا!

به گزارش Cointelegraph، برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، تورم به حوزه نفوذ بانک مرکزی اروپا بازگشته و اکنون سوال این است که آیا پیروی از روش دلار ایالات متحده برای یورو مناسب است یا خیر.

بلومبرگ، در روز دوشنبه در این باره گزارش داد که بهبود کلی جهانی پس از بحران ناشی از ویروس کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸، اکنون در حال ناپدید شدن است.

تام اورلیک (Tom Orlik)، اقتصاددان ارشد یک نشریه، اظهار داشت: 

«داده‌ها یک بازگشت سریع در سه ماهه دوم سال و فعالیتی خیلی کمتر از سطح پیش از ویروس را نشان می‌دهند.»

وی در ادامه افزود، تنها چیزی که می‌تواند موثر باشد ساختن یک واکسن برای ویروس کرونا است.

 

۳- شکاف در CME قراردادهای آتی بیت کوین، در ۱۰,۶۰۰ دلار گشوده می‌شود.

در روز جمعه قیمت معاملات آتی بیت کوین، ۱۰,۶۱۵ دلار بسته شد اما پس از آن مجددا به ۱۰,۴۳۰ رسید.

اگر بیت کوین از الگوهای رفتاری قبلی پیروی کند، «شکاف» حاصل در بازار احتمالاً زمینه را برای افزایش قیمت از سطح فعلی فراهم خواهد کرد.

افت اولیه این رمزارز تا زیر ۱۰ هزار دلار، این امیدواری را ایجاد کرده که شکاف ۹,۷۰۰ دلاری پر شود. میشائیل ون دو پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار اظهار داشته که برای رخ دادن این اتفاق، قیمت از  ۱۰ هزار دلار باید فرو بریزد.

وی در توییتر پستی منتشر کرد و اظهار داشت:

«شکستن قیمت ده هزار دلار و رسیدن بازار به شکاف CME، می‌تواند قیمت این رمزارز را به حدود ۹ هزار دلار برساند.»

قیمت بیت کوین

 

۴- فاندامنتال‌ها سقوط متوسطی را پیش‌بینی می‌کنند.

به دنبال کاهش قیمت بیتکوین، تحلیل‌گران فاندامنتال انتظار دارند که این هفته تعداد ماینرها کمتر شود.

 

با توجه به داده‌های روی زنجیره‌ای (On-Chain) سایت‌های BTC.com و Blockchain، سختی شبکه و میزان هش ریت بیت کوین، اکنون در نزدیکی بیشترین حد خود قرار دارد.

سختی شبکه، امروز دوشنبه دوباره تنظیم شده و ۱/۲۱ درصد کاهش یافت؛ این سختی پیش از این در بالاترین میزان خود قرار داشت و این موضوع نشان‌دهنده رقابت زیاد در شبکه بیت کوین بوده است. از طرفی هش ریت این رمزارز نیز افزایش یافته و اکنون به ۱۲۲ اگزا هش بر ثانیه (EH/s) رسیده است.

میزان هش ریت شبکه، تخمینی از قدرت محاسباتی اختصاص داده شده به اعتبارسنجی در بلاکچین بیت کوین را نشان می‌دهد و افزایش آن، به همراه کاهش قیمت بیت کوین، منجر به سودرسانی کمتر به ماینرها شده است.

همچنین روز پنجشنبه، یک روز قبل از افت ۹,۹۰۰ دلاری، Cointelegraph گزارش داد که برخی استخرهای بزرگ استخراج بیت کوین، رمزارزهای خود را به صرافی‌ها انتقال داده‌اند؛ این اتفاق در حالی افتاده است که قیمت بیت کوین پس از کاهش از سطح ۱۲۰۰۰ دلار، به سطح ۱۱,۵۰۰ رسید.

قیمت بیتکوین

 

 

۵- احساس بازار، از حرص و طمع به ترس تبدیل می‌شود!

با توجه به روند اخیر قیمت رمزارزها، وضعیت ترس در بازار کریپتوکارنسی‌ها به بیشترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده است؛ هرچه میزان این شاخص بالاتر باشد، احتمال تصحیح بازار نیز بیشتر خواهد بود.

بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو (Fear & Greed)، سرمایه‌گذاران تنها در یک هفته، چشم انداز خود را نسبت به بیت کوین تغییر داده‌اند. 

طبق گزارش Cointelegraph، این شاخص در ماه آگوست (شهریور) به بیشترین میزان خود یعنی ۸۵ رسید، در حالی‌که پیش از این و قبل از رسیدن بیتکوین به ۱۲,۰۰۰ دلار، این شاخص عدد ۴۰ را نمایش می‌داده است.

در روز جمعه، این شاخص ناگهان کاهش یافت و به ۴۱، یعنی پایین‌ترین میزان از ماه ژوئیه (تیر) رسید.

قیمت بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.