بررسی سقوط بیت کوین به کانال ۹۰۰۰ دلاری!

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

ساعاتی پیش، ۹ صبح امروز قیمت بیت کوین باز هم سقوط کرد و به ۹,۸۷۵ دلار رسید و به نظر می‌رسد این روند نزولی هنوز هم ادامه داشته باشد. کاهش قیمت بیتکوین، سایر کریپتوکارنسی‌ها را نیز به دنبال خود کشانده است. اتر نیز یک سقوط ۱۱/۲۷ درصدی داشته است. 

قیمت بیت کوین

روزهای پیشین تسلط بیت کوین بر بازار کاهش یافت و به ۵۶/۷ درصد رسید؛ با این حال و با وجود کاهش قیمت این رمزارز، پس از آن تسلط آن بر بازار افزایش یافته و امروز ۱۶ شهریور به ۵۸/۹ درصد رسیده است. به نظر می‌رسد بیت کوین، با وجود کاهش قیمتی که داشته، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است و تسلط خود بر بازار را از دست نداده است. احتمالا کاهش قیمت آن منجر به رو آوردن افراد زیادی و خرید در قیمت پایین شده و این موضوع سلطه بیت کوین را افزایش داده است.

در خبری که دیروز منتشر شد، عوامل احتمالی کاهش قیمت بیت کوین بررسی شد. از جمله عوامل کلیدی که احتمالاً باعث افت قیمت بیت کوین شده‌اند فروش عمده توسط ماینرها، قدرت یافتن دلار آمریکا، رو به رو شدن با سطح مقاومت قوی و رشد حیرت آور پروژه‌های دیفای و هجوم مردم به صرافی‌های غیرمتمرکز در این پروژه‌ها، بوده است. 

یکی از دلایلی که برای این اتفاق ذکر شد، افزایش ارزش دلار علی‌‍رغم رکود یورو بوده است. از آن‌جا که قیمت طلا و بیتکوین نسبت به دلار آمریکا سنجیده می‌شود، افزایش ارزش دلار، منجر به سقوط بیت کوین و طلا شده است. 

نکته‌ای که شایان ذکر است تاثیر رمزارزهای دیگر، بر کاهش قیمت بیت کوین و از طرفی تاثیر روند نزولی بیت کوین بر سایر رمزارزها است. به عنوان مثال قیمت اتر امروز، ۱۶ شهریور تا حدود ۳۳۸ دلار سقوط کرد و ممکن است حتی تا ۲۹۰ دلار نیز ادامه پیدا کند. تضعیف شدن اتر می‌تواند یکی از دلایل دیگری باشد که باعث سرعت بخشیدن به سقوط کوتاه مدت بیتکوین شده باشد.

 

روند نزولی اخیر بیت کوین برای بسیاری این سوال را ایجاد کرده است که آیا ممکن است دوباره اتفاقی مشابه پنج شنبه سیاه، در اسفند ۱۳۹۸ برای این رمزارز بیفتد؟

در اسفند ماه ۱۳۹۸، قیمت بیتکوین یک سقوط تاریخی را تجربه کرد و به ۳,۵۹۶ دلار رسید؛ این سقوط تاریخی باعث لیکویید شدن بیش از یک میلیارد دلاری قراردادهای آتی و ضرر زیادی در بازار شد.

اما در پاسخ به سوال بالا می‌توان گفت که احتمال رخ دادن چنین نگرانی‌ای بسیار پایین است و یکی از مهم‌ترین دلایل این ادعا این است که پس از سال ۲۰۱۷، این طولانی‌تری مدت است که بیت کوین بالای ۱۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین

بنابراین انتظاری که می‌رود بازگشت روند گاوی بیتکوین است؛ با این حال این سقوط ناگهانی، باعث محتاط شدن تریدرها و فعالان دنیای کریپتوکارنسی‌ها شده است. 

 

 

خرید بیت کوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.