لیکویید شدن ۱۰ میلیارد دلاری قراردادهای رمزارز با سقوط آزاد بیت کوین!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

در روزهای اخیر شاهد نوسانات قیمتی شدیدی در روند بیت کوین بودیم. برترین رمزارز بازار پس از رسیدن به سطوح بالای ۶۰ هزار دلار و شکست رکوردها با تغییرات زیادی مواجه شد. بیت‌کوین ساعاتی پیش ناگهان تا نزدیکی سطح ۵۱ هزار دلار سقوط کرد و باعث تعجب تریدرها شد.

براساس گزارش ارائه شده توسط سایت Bybt، سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین قراردادهای کریپتوکارنسی را قربانی کرده است. داده‌ها حاکی از آن هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۹/۶ میلیارد دلار قرارداد رمرزاز لیکوئید شده‌اند. درواقع، حجم‌ پوزیشن‌های لیکویید شده نسبت به روز گذشته ۲۷۴٪ افزایش یافته است.

 

قیمت بیتکوین ساعاتی پیش در کمال ناباوری با یک ریزش ۱۰ هزار دلاری طی ۲۴ ساعت، در صرافی Bitstamp تا سطح ۵۱,۵۴۱ دلار سقوط کرد. با اینکه این رمزارز توانست مجددا رشد کند و خودش را به سطح قیمتی ۵۶ هزار دلار برساند، ۸۹/۵٪ از پوزیشن‌های لانگ، یعنی حدود ۳/۷ میلیارد دلار در طی یک ساعت گذشته نیز لیکوئید شدند.

 

در انتها باید خاطرنشان کنیم که سهم صرافی بایننس (بزرگترین صرافی بر اساس حجم معاملات روزانه) از این حجم لیکویید شده، نیز ۴/۷ میلیارد دلار (یعنی ۴۹ درصد) پوزیشن لانگ است.

با این حال فقط بیت کوین نبوده که این سقوط آزاد را تجربه کرده است؛ علاوه بر بیت کوین، ریپل و لایت کوین با ریزش ۲۰ درصدی، افت قیمت شدیدتری نسبت به بیت کوین را تجربه کردند. 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.