بودجه ۹۰۰ میلیارد دلاری تبلیغات بیت ‌کوین، قیمت این رمزارز را ۵ درصد افزایش داد

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ دی ۱۳۹۹

قیمت بیت کوین در روز ۲۲ دسامبر (۲ دی) به ۲۳/۵۰۰ دلار رسید. قیمت این رمزارز در هفته‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده و در اولین روز از دی ماه با کاهش قیمت مواجه شده بود. داده‌های کوین تلگراف مارکت، کوین ۳۶۰ و تریدینگ ویو حاکی از آن هستند که قیمت بیت‌ کوین در یک روز افزایش ۵/۲ درصدی داشته است. این رمزارز، روز دوشنبه با قیمتی معادل ۲۱/۸۰۰ دلار معامله می‌شد و سپس در روز سه‌شنبه به ۲۳/۶۲۵ دلار رسید. تنها در عرض شش ساعت، ۱/۲۰۰ دلار به قیمت بیت کوین افزوده شده بود.

عوامل بسیاری برای افزایش قیمت بیت ‌کوین وجود دارد. یکی از دلایل افزایش قیمت این ارز دیجیتال، تصویب بودجه ۹۰۸ میلیارد دلاری کمک هزینه کنگره آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

تیلر وینکلووس (Tyler Winklevoss)،‌هم‌بنیانگذار صرافی Gemini، این اقدام را تبلیغ ۹۰۰ میلیارد دلاری دیگری برای بیت‌کوین دانست. علت تحلیل بودجه دولتی به عنوان تبلیغی برای بیت‌کوین از سوی هم‌موسس صرافی Gemini، افزایش خرید بیت  ‌کوین توسط مردم آمریکا پس از دریافت کمک هزینه دولتی است.

داده‌ها فشار فروش بیت کوین در ۲۴ هزار دلار را نشان می‌دهند و کماکان مقاومت ۲۵ هزار دلار است. پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت بیت کوین و افزایش سریع قیمت به رالی قیمتی منجر شود. این احتمال وجود دارد که شاهد بالاترین قیمت این رمزارز باشیم.

به گفته یکی از تحلیل‌گران کوین تلگراف، این نوسان قیمت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. میشائیل ون د پوپ (Michaël van de Poppe )، احتمال ریزش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار را تعجب آور نمی‌داند. این تحلیل‌گر با انتشار ویدیویی توضیح داده که بعید نیست قیمت بیت‌کوین به ۱۸/۵۰۰ دلار برسد.

با وجود تمام اتفاقاتی که در دنیای ارزهای دیجیتال به خصوص در زمینه معاملات بیت‌ کوین در جریان است، مدیران میکرواستراتژی نسبت به افزایش قیمت این رمزارز امیدوارند. مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی، مایکل سیلر ( Michael Saylor)، بر این باور است که خرید بیت‌کوین توسط این شرکت باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است. مایکل سیلر با حضور در پادکست Funky Crypto، در مورد خرید بیت کوین گفتگو کرد. مدیرعامل میکرواستراتژی اعلام کرد خرید بیت کوین توسط این شرکت عمده و یکباره نبوده، بلکه در بسته‌های ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلاری خریداری انجام شده است.

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.