قیمت بیت کوین در سال‌های آینده تا کجا می‌تواند پیش برود؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ آذر ۱۳۹۹

حتما بارها برای افرادی که در حوزه کریپتوکارنسی‌ها فعالیت دارند، این سوال پیش آمده که قیمت بیت کوین در آینده به چه سطحی خواهد رسید؛ آیا قیمت این رمزارز محبوب سربه‌ فلک می‌گذارد یا سقوط خواهد کرد؟

به صورت کلی پاسخ به این سوال با توجه به ماهیت پرنوسان بازار رمزارزها دشوار است اما افراد متخصص زیادی تاکنون دست به چنین پیش‌بینی هیجان‌انگیزی زده‌اند و سعی کرده‌اند که باتوجه به مسیر تاریخی بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تاکنون و شرایطی که امروزه در آن قرار داریم، حدس بزنند که روند قیمت برترین رمزارز بازار چگونه پیش خواهد رفت.

در این مقاله قصد داریم که ضمن مروری بر نظر این افراد، عوامل تاثیرگذار روی قیمت پادشاه کریپتوکارنسی‌ها، در سال‌های پیش رو را نیز بررسی کنیم.

 

ایده‌ی نوشتن این مقاله از توییت جنجالی چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ، بنیا‌ن‌گذار صرافی بزرگ بایننس نشات می‌گیرد که ضمن انتشار این عکس نوشت:

«سطح کنونی نمودار بیت کوین تا چند سال آینده مثل نمودار سمت چپ مسطح به نظر می‌رسد، درسته؟»

بیت کوین

هدف ژائو نشان دادن افزایش قیمت چشم‌گیر بیتکوین در چند سال آینده بود و با انتشار این عکس درواقع پیش‌بینی کرده که نمودار بیت کوین آن‌قدر صعود خواهد کرد که سطح کنونی که در آن قرار داریم بسیار پایین و مسطح به نظر برسد.

عده‌ای نیز در پاسخ به ژائو نوشته‌اند که بیت کوین تا رسیدن به ماه پیش خواهد رفت و برخی نیز گفته‌اند که بهتر است فعلا بیتکوین‌های خود را در یک کیف پول امن نگه دارید؛ همچنین فرد دیگری خاطرنشان کرد که با توجه به کاهش عرضه‌ی این رمزارز و افزایش تقاضا برای آن، چنین پیش بینی‌ای منطقی به نظر می‌رسد.

قیمت بیت کوین

بیتکوین

 

 

شما فکر می‌کنید که جایگاه بیت کوین در سال‌های آینده به کجا خواهد رسید؟ پیش از بررسی عوامل تاثیرگذار، به نظر بزرگان این حوزه نگاهی خواهیم انداخت.

 

پیش‌بینی متخصصان از قیمت بیت کوین در آینده

  • اکثر سرمایه‌گذاران برجسته‌ی وال استریت انتظار یک روند صعودی را برای بیت کوین دارند:
    • بیل میلر سرمایه‌گذار برجسته‌ی وال‌استریت نظریه‌ی خود را راجع به مسیر روبه رشد بیت کوین ارائه داده و به صورت خلاصه اظهار داشت:
      موجودی در گردش بیت کوین سالانه حدود ۲/۵ درصد رشد می‌کند و تقاضا برای آن سریع‌تر رشد می‌کند. انتظاری که داریم افزایش قیمت بیتکوین با افزایش تقاضا برای آن است.
    • استن دراکنمیلر یکی دیگر از بزرگان این بازار پیش‌بینی کرده که در سال‌های آینده تورم بین ۵ الی ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و در این مسیر بیت کوین به عنوان یک دارایی مناسب برای محافظت از ارزش سرمایه در نظر گرفته می‌شود.
  • پیتر برندت (Peter Brandt) یکی دیگر از افرادی است که اعتقاد دارد با توجه به روند صعودی بیتکوین از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، افزایش قیمتِ کنونی، تازه شروعِ روند گاوی این رمزارز است.
  • ویلی وو (Willy Woo) یکی دیگر از تحلیل‌گران معروف بیت کوین نیز معتقد است که روند صعودی این رمزارز ادامه خواهد داشت. وی بر اساس شاخص قدرت نسبی (RSI) بیتکوین به این نتیجه رسیده و اظهار داشته که «این شاخص تازه در حال گرم کردن خودش است».
  • علاوه بر فعالان دنیای رمزارزها و بیت کوین، یک تحلیل‌گر بازار Citibank، در آبان ۱۳۹۹ اظهار داشت که قیمت بیت کوین تا دسامبر سال آینده (آذر ۱۴۰۰) به ۳۱۸,۰۰۰ دلار خواهد رسید.
  • پیش‌بینی مکس کایزر، تحلیل‌گر مالی، گزارشگر و خبرنگار مشهور:

۱۰۰,۰۰۰ دلار در بازه زمانی چند ماهه

۴۰۰,۰۰۰ دلار در بازه زمانی چند ساله

  • پیش‌بینی آدام بک، توسعه‌‌دهنده بیت‌کوین و مدیرعامل شرکت Blockstream

۳۰۰,۰۰۰ دلار در بازه زمانی چند ساله

  • پیش‌بینی پلن‌بی (PlanB)، تریدر و خالق مدل مشهور انباشت به عرضه (Stock-to-Flow):

۲۸۸,۰۰۰ دلار در بازه زمانی چند ساله

  • پیش‌بینی مایک مک‌گلون، تحلیل‌گر بلومبرگ

۱۰۰,۰۰۰ دلار در بازه زمانی پنج‌ ساله

  • پیش‌بینی رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

۷۵,۰۰۰ دلار در بازه زمانی سه ساله

 

عوامل تاثیرگذار بر روند قیمتی بیت کوین در سال‌های آینده

به صورت کلی عوامل زیادی بر قیمت این رمزارز تاثیرگذار هستند، از عوامل فاندامنتال گرفته تا عوامل تکنیکال. شاید بتوان گفت محدودیت بیتکوین (۲۱,۰۰۰,۰۰۰ عدد) که مهم‌ترین ویژگی آن است، منجر به ارزشمندی آن شده و همین ویژگی نیز با توجه به افزایش تقاضا و گسترش پذیرش آن در سراسر جهان، منجر به ارزشمندتر شدن آن نیز می‌شود. اما عوامل متعدد دیگری وجود دارند که منجر به پیش‌بینی یک روند صعودی برای بیتکوین می‌شوند؛ در ادامه این عوامل را مرور خواهیم کرد.

 

کمیابی و شبکه بلاک چین امن

همان‌طور که در پیش‌تر ذکر شد، بیت کوین یک دارایی کمیاب است و فقط ۲۱ میلیون کوین تولید خواهد شد. بلاک چین بیت کوین نیز با وجود ظهور شبکه‌های جدیدتر، همچنان امن‌ترین شبکه در سراسر جهان است و همین امنیت شبکه یکی از ارکان اصلی برای با ارزش‌تر شدنِ این رمزارز با گذشت زمان است.

 

سرمایه‌گذاران موسسه‌ای

اخیرا موسسات بزرگی مانند میکرواستراتژی، به سرمایه‌گذاری در بیت کوین رو آوره‌اند و به این طرز فکر که این رمزارز یک دارایی با ارزش برای سرمایه‌گذاری است دامن می‌زنند. در طی سال‌های آینده، با بهبود زیرساخت‌های بازارِ این رمزارز، احتمالاً سرمایه‌گذاران موسسه‌ای بیشتری به بیت کوین رو آورند و به روند گاوی آن دامن بزنند.

با این حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا موسسات بزرگ بیت کوین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند؟

ممکن است از دیدگاه این شرکت‌ها، مزایای داشتن بیت کوین از نداشتنِ آن بیشتر باشد؛ خرید ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین توسط MicroStrategy و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری Square روی بیت کوین، می‌تواند مهر تاییدی بر این فرضیه باشد. از طرفی نیز شرکت Grayscale در روزهای آخر ماه اکتبر ۲۱۵ میلیون دلار سرمایه وارد بازار بیت کوین کرد و اکنون دارای ۷/۶ میلیارد دلار سرمایه است؛ با سرعتی که این شرکت در پیش گرفته به نظر می‌رسد که تا پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۵ درصد از موجودی بیت کوین را به تصرف خود درآورد.

 

هاوینگ بیت کوین

نصف شدن پاداش بلاک (هاوینگ)، که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد را می‌توان یک شتاب دهنده‌ی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت برای بیت کوین دانست، زیرا کاهش عرضه به افزایش قیمت آن کمک خواهد کرد. آخرین هاوینگ بیتکوین در ۲۳ اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد که میزان پاداش ماینرها را به ۶/۲۵ بیت کوین کاهش داد. بر اساس اطلاعات تاریخی بیشترین تاثیر این فرآیند در بازه‌ی زمانی ۱۲ الی ۱۸ ماهه نمایان خواهد شد.

در شکل زیر می‌توانید تاثیر هر هاوینگ بر عملکرد بیت کوین را مشاهده کنید.

بیت کوین

 

 

پیش بینی قیمت بیتکوین تا سال ۲۰۲۱ میلادی

بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد بیت کوین در سال آینده خوش‌بین هستند؛ یک کانال YouTube فعال در زمینه کریپتوکارنسی به نام «The Moon» که توسط کارل اریک مارتین اداره می‌شود ، در یک پست توییتری نموداری را به اشتراک گذاشت؛ این نمودار رشد بیتکوین در سال ۲۰۱۷  را بعد از هاوینگ  ۲۰۱۶ نشان می‌داد و در این پست پیش‌بینی شد که اگر عملکرد این رمزارز بعد از هاوینگ امسالش (که اجرا شد) به همان صورت باشد، احتمالا تا سال ۲۰۲۱ به ۳۱۸,۴۳۸ دلار خواهد رسید.

 

قیمت بیت کوین

 

پیش بینی قیمت بیتکوین تا سال ۲۰۲۵ میلادی

اکثر تحلیل‌گران معتقدند که تا سال ۲۰۲۵ یک صفر به جلوی قیمت بیت کوین اضافه خواهد شد و انتظار یک روند صعودی را در بلندمدت دارند. به عنوان مثال  مایک مک‌گلون، تحلیل‌گر بلومبرگ،  پیش‌بینی کرده که باتوجه به افزایش تقاضا و پذیرش بیت کوین قیمت آن در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

 

بیت کوین

 

بلومبرگ ضمن دادن لقب طلای دیجیتال به بیت کوین، ورود سرمایه‌گذاران موسسه‌ای را یکی از عوامل افزایش قیمت این رمزارز می‌داند.

 

پیش‌بینی قیمت بیتکوین تا سال ۲۰۳۰ میلادی

در تیر ماه ۱۳۹۹ گزارشی توسط  Crypto Research Report منتشر شد که پیش‌بینی می‌کرد بیتکوین و آلت کوین‌هایی مانند اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش، تا پنج سال آینده (سال ۲۰۲۵) در یک روند صعودی قوی قرار خواهند داشت. این پیش‌بینی بر اساس یک مدل ارزش‌گذاری به نام مدل «equation of exchange» ارائه شده که یک رویکرد برای ارزش‌گذاری دارایی‌های دیجیتال است. این مدل، قیمت موردنظر دارایی‌های دیجیتال را بر اساس تغییرات فرضی  در میزان عرضه و تقاضا تخمین می‌زند. در این گزارش قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹,۰۴۴ دلار، سال ۲۰۲۵، حدود ۳۴۱ هزار دلار و در سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است.

بیتکوین

 

در انتها باید خاطرنشان کنیم که با وجود چنین پیش‌بینی‌های متعددی، رسیدن به یک نتیجه قطعی دشوار است، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که روند صعودی بسیار محتمل‌تر از سقوط ناگهانی این رمزارز باشد. با این‌حال احتمال نوسانات قیمتی که منجر به کاهش قیمت می‌شوند را نباید نادیده گرفت.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “قیمت بیت کوین در سال‌های آینده تا کجا می‌تواند پیش برود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.