افزایش حجم معاملات روزانه بیت کوین، علی‌رغم سقوط آزاد اخیر آن

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۹

روز گذشته قیمت بیت کوین طی یک ریزش ناگهانی تا سطح ۳۰,۰۰۰ دلار کاهش یافت. نکته‌ی جالب توجه این است که دوشنبه‌ی سیاهِ بیت کوین و ریزش قیمت قابل توجه آن، با افزایش معاملات اسپات، آپشن و فیوچر این رمزارز در صرافی‌ها همراه بوده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت تحلیل‌گر مساری، حجم معاملات واقعی ۲۴ ساعته‌ی بیت کوین در روز گذشته حدود ۲۲/۳ میلیارد دلار بوده است.

پیش از این Cointelegraph گزارش داده بود که حجم معاملات واقعی هفت روزه بیتکوین رکورد جدیدی زده و به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است. بعد از آن فقط در یک روز حجم این معاملات، از یک سوم میزان هفتگی‌اش پیشی گرفت و اگر به همین روند ادامه دهد تا آخر هفته آینده ممکن است رکورد دیگری را ثبت کند.

از طرفی نیز علی‌رغم ریزش قیمت دیروز، حدود ۳/۵ میلیارد دلار بیت کوین و به صورت کلی ۹/۵ میلیارد دلار کریپتوکارنسی در صرافی کوین‌بیس معامله شده است که یک رکورد جدید برای این صرافی است.

 

با توجه به صعود ناگهانی بیت کوین از سطح ۳۱,۰۰۰ و رسیدن به ۳۵,۰۰۰ دلار، می‌توان گفت که ریزش قیمت آن فرصتی برای خرید تریدرها شده است؛ آن‌ها با هجوم به خرید در سطح پایین قیمتی، این رمزارز را مجددا بالا کشیده‌اند.

شایان ذکر است که در کنار افزایش معاملات روزانه بیتکوین، حجم معاملات آپشن و فیوچر آن نیز افزایش قابل توجهی داشته و در روز گذشته به ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که برخی تحلیل‌گران این حوزه معتقدند تصحیح قیمت روز دوشنبه به موقع و به جا بوده است. به صورت کلی این رمزارز در سال میلادی جدید عملکرد قابل قبولی داشته و در حالی که  فقط چند روز از آغاز سال ۲۰۲۱ گذشته، قیمت آن نسبت به ابتدای سال، ۲۳ درصد رشد داشته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.