افزایش معاملات آتی بیت کوین با شروع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با شروع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان)، حجم معاملات آتیِ بیت کوینِ ثبت شده توسط معامله‌گران در بورس کالای شیکاگو (CME)، نیز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش حجم معاملات آتی بیت کوین در CME، بیش از ۶,۷۰۰ (معادل ۳۳,۵۰۰ BTC) بوده است، یعنی حدودا ۷۵ درصد بیشتر از آن چیزی که از ابتدای سال تاکنون مشاهده شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده، بین ساعت ۵ بعد از ظهر سوم نوامبر تا ۸ صبح روز چهارم نوامبر (۱۴ آبان)، ۶,۷۰۰ قرارداد آتی بیت کوین ثبت شده است. به صورت کلی، معاملات آتی CME بیت کوین، هر ۲۳ ساعت یک بار، بین ساعات ۵ بعد از ظهر تا ۴ بعد از ظهر انجام می‌شوند و ارزش هر قرارداد ۵ بیتکوین است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با شروع انتخابات آمریکا، در بازار بورس شیکاگو ۳۳,۵۰۰ بیت کوین (با ارزش ۴۶۴ میلیون دلار) معامله شده است.

علاوه بر افزایش معاملات آتی CME، تعداد تریدرهای بزرگ این صرافی نیز افزایش یافت. یکی از سخن‌گویان گروه CME در این باره اظهار داشت، که قبل از شروع انتخابات، تعداد هولدرهای بهره باز لانگ بیتکوین (Long Open Interest Holders) افزایش یافت و به ۱۰۲ نفر رسید.

وی در ادامه افزود:

حجم معاملات فیوچر هفتگی بیت کوین در هفته آخر قبل از انتخابات به میزان قابل توجهی رشد کرد؛ در هفته آخر اکتبر، به صورت متوسط روزانه ۱۱,۴۸۲ قرارداد بیتکوین (معادل ۵۷,۱۴۰ BTC) صورت گرفته که این میزان نسبت به هفته اول اکتبر، ۱۶۴ درصد افزایش داشته است.

با وجود این‌که برترین رمزارز بازار در اسفند سال ۱۳۹۸ سقوط قابل توجهی را تجربه کرد و به ۳,۸۰۰ دلار رسید، اما در ماه‌های اخیر عملکرد قابل توجهی داشته است؛ CME نیز در زمینه تجارت بیت کوین در سال جاری خوب عمل کرده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین به سطحی رسیده که در سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.