نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا: بیت کوین و طلا رقیب سرسخت دلار هستند!

نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا: بیت کوین و طلا رقیب سرسخت دلار هستند!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

ران پال (Ron Paul) نامزد سابق ریاست جمهوری و یکی از اعضای کنگره آمریکا اظهار داشت که بیت کوین یک نوع پول است و خواستار قانون‌گذاری و وضع مالیات برای این رمزارز شد.

پال یک آزادی‌خواه سرسخت و نویسنده کتاب محبوبِ طرفداران بیت کوین، یعنی کتابِ End the Fed است. وی پیش از این نیز راجع به قانون‌گذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجییتال اظهار نظر کرده بود. او همچنین بارها از فدرال رزرو به دلیل چاپ بی رویه پول از زمان آغاز بیماری کرونا انتقاد کرده است.

این فرد خاطرنشان کرد که طلا و بیتکوین را باید به عنوان پول در نظر گرفت و آنها را رقبای سرسخت دلار می‌داند. پال معتقد است که دلیل اصلی روی آوردن سرمایه‌گذاران به این دارایی‌های جایگزین، مقابله با از دست دادن ارزش دارایی‌شان به دنبال کاهش یافتن ارزش دلار آمریکا است.

وی اظهار داشت به همین دلیل است که باید این جایگزین‌های پول فیات را مانند پول در نظر گرفت که باید به همان شکل نیز مشمول مالیات شوند.

پال خاطرنشان کرد از آنجا که بیت کوین با دلار آمریکا در رقابت است، نهادهای قانون‌گذار آمریکا به دنبال قانون‌گذاری و تنظیم مالیات برای این رمزارز هستند. وی در سخنانش به این موضوع اشاره کرد که دولت‌ها در طول تاریخ همیشه سعی داشته‌اند که کنترل پول را در دست بگیرند و تسلیم هم نمی‌شوند.

همین طور که نسبت به کنترل بیتکوین توسط دولت‌ها نگرانم، همین نگرانی را در مورد طلا نیز دارم؛ حتما یادتان هست که Roosevelt در سال ۱۹۹۳ احتکار سکه طلا، شمش طلا، و حواله طلا را در آمریکا ممنوع کرد.

پال درباره اظهارات خود بیان کرد که دلیل چنین سخنانی لزوما به به خاطر اهمیت فناوری بلاکچین یا از دیدگاه یک طرفدار بیت کوین نیست، بلکه بیشتر به دلیل اهمیت رعایت آزادی انتخاب است.

من کاری به این موضوع ندارم که از نظر فنی بیت کوین و بلاکچین چه مزایایی دارند. من بیشتر در مورد قانونی کردن آزادی انتخاب صحبت می‌کنم. مردم باید خودشان برای پولشان تصمیم بگیرند و نه دولت.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.