بیت کوین در روز انتخابات آمریکا ۱۴,۰۰۰ دلار را تاچ کرد!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ آبان ۱۳۹۹

دو ساعت پس از این‌که در کشور آمریکا شمارندگان آرا شروع به شمارش کردند، قیمت بیت کوین بیش از دو درصد افزایش یافت و  توانست دوباره به ۱۴,۰۰۰ دلار برسد.

ساعاتی پیش انتخابات کشور آمریکا برگزار شد. با ادامه شمارش آرا در این کشور، بسیاری از افراد نوسانات قابل توجهی را در بازار ارزهای دیجیتال و بازار سهام پیش‌بینی کرده‌اند و صاحب‌نظران دنیای کریپتوکارنسی‌ها فکر می‌کنند که بیت کوین می‌تواند برنده‌ی بزرگِ یک مسابقه پرچالش باشد. در زمان انتشار این خبر بیش از ۴۰۰,۰۰۰ رای شمرده شده است و همه‌ی دنیا هنوز منتظر نتیجه نهایی هستند. 

بیت کوین فقط در طول دو انتخاباتِ کشور آمریکا وجود داشته، اما نکته‌ی شایان ذکر این است که پس از هر بار انتخابات قیمت این رمزارز به میزان قابل توجهی افزایش یافت. در نوامبر ۲۰۱۲ (آبان ۱۳۹۱)، قیمت هر بیتکوین تنها ۱۲ دلار بود، در حالی‌که در انتخابات بعدی، یعنی سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)، بیش از ۷۰۰ دلار ارزش داشت. در زمان انتشار این خبر این رمزارز ۱۴,۳۰۹ دلار را تاچ کرده، یعنی یک افزایش ۱,۹۰۰ درصدی در چهار سال و یا ۱۴۰,۰۰۰ درصدی در هشت سال را تجربه کرده است.

این دومین بار است که بیتکوین فقط در طی یک هفته به بالای ۱۴,۰۰۰ دلار می‌رسد. یک تحلیل‌گر نیز در این‌باره اظهار داشت که این اولین بار است که پس از ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶)، کندل روزانه‌ی بیت کوین در سطحِ بیش از ۱۴,۰۰۰ دلار بسته می‌شود.

بیت کوین

علاوه بر تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت بیتکوین، سایر عوامل غیر سیاسی را نیز می‌توان در افزایش قیمت این رمزارز تاثیرگذار دانست؛ عواملی مانند افزایش سرمایه‌گذاری موسسات در بیت کوین و تصمیم پی‌پال (PayPal) برای پشتیبانی از خدمات کریپتویی، را می‌توان از این عوامل دانست.

افزایش تعامل در شبکه‌های اجتماعی و وایرال شدن بیت کوین نیز از دیگر موضوعاتی است که در افزایش قیمت این رمزارز تاثیرگذار بوده است. طبق گزارش هفتگی پلتفرم تحلیلی The Tie، حجم توییت‌هایی که در آن‌ها از کلمه بیت کوین استفاده شده بود، در ماه اکتبر (مهرماه)، ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۸۳۵,۰۰۰ رسید.

بیت کوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.