تاثیر دلار آمریکا بر مسیر رسیدن بیت‌کوین به رکورد تاریخی‌اش

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ آذر ۱۳۹۹

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ توانست به ۲۰,۰۰۰ دلار برسد و پس از آن حدود ۸۰ درصد سقوط کرد. این رمزارز بعد از آن زمان تاکنون دیگر هرگز نتوانست به بالاترین قیمت تاریخی‌‌اش برسد، اما در روز گذشته توانست ۱۹,۰۰۰ دلار را تاچ کند و دوباره در تیتر اخبار حوزه کریپتوکارنسی قرار گرفت.

با این حال با توجه به تاثیر تورم بر قدرت خرید مردم احتمال دارد که این رمزارز نتواند دوباره خودش را به رکورد قبلی‌اش برساند.

یکی از فعالان این حوزه طی مصاحبه‌ای در این‌باره اظهار داشت:

«اگر در سال ۲۰۱۷ که قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ رسید اقدام به خرید کردید، تا زمانی که قیمت این رمزارز به ۲۱/۲۴ هزار دلار نرسد، در سود نخواهید بود.»

قدرت خرید دارندگان دلار آمریکا به طور متوسط ​​سالانه حدود ۲درصد در اثر تورم کاهش می‌یابد. بر اساس اطلاعات منتشر شده میزان تورم در سال ۲۰۱۷ حدود ۲/۱۳٪، در سال ۲۰۱۸ حدود ۲/۴۹٪، سال ۲۰۱۹ حدود ۱/۷۶٪ و در سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۱/۸۶ درصد بوده است.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ در صرافی Coinbase به ۱۹,۹۸۱/۹۹ دلار رسید. با توجه به میزان تورم ذکر شده، بر اساس اطلاعات تحلیل‌گران و قیمت ذکر شده، قیمت کنونی آن باید به ۲۱,۱۳۱/۰۲ دلار برسد تا بار دیگر همان قدرت خرید سال ۲۰۱۷ را داشته باشد.

شایان ذکر است که سایر سطوح قیمتی قبلی این رمزارز نیز تاثیر تورم را نشان می‌دهند اما نه به اندازه‌ای که در حال حاضر شاهد هستیم. به عنوان مثال می‌توان گفت که بیت کوین ۱,۲۰۰ دلاری سال ۲۰۱۳ معادل ۱,۳۴۱ دلارِ امروز است

با توجه به چاپ پول توسط کشور آمریکا در سال ۲۰۲۰، به زودی مشخص می‌شود که آیا تاثیر تورم امسال بر دلار، بیشتر از سال‌های قبل بوده است یا کمتر؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.