بیت کوین رکورد تاریخی خود را ثبت کرد!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آذر ۱۳۹۹

شب گذشته برترین رمزارزِ بازار رکورد قیمتی خود را شکست، مرز ۲۰,۰۰۰ دلار را رد کرد و امروز توانست به سطح قیمتی ۲۲,۰۰۰ دلار هم برسد.

گفتنی است که این رمزارز در ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹، در حالی به بیشترین قیمت تاریخی خود رسید، که تنها دو هفته قبل از آن نیز رکورد دیگری را ثبت کرده بود. 

بیت کوین

نکته‌ی شایان ذکر این است که رالی کنونی بیت کوین از چند منظر با روند صعودی آن در سال ۲۰۱۷ متفاوت است. مهم‌ترینِ این عوامل عبارتند از:

  • رو آوردن موسسات مالی بزرگ به بیت کوین و توجه آنان به این رمزارز
  • دیدگاه مثبت سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین و در نظر گرفتنِ آن به عنوان یک دارایی با ارزش برای ذخیره
  • عوامل فاندامنتال قوی

موسسات مالی بزرگ، سوختِ رالی کنونی بیت کوین هستند

بر اساس اطلاعات ثبت شده، خرده‌سرمایه‌گذاران و برخی سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر، عامل روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بودند. همچنین در آن زمان معاملات آتی بیت کوین نیز به تازگی راه‌اندازی شده بود. از آن‌جا که محرک اصلی رالی سال ۲۰۱۷ خرده‌سرمایه‌گذارن بودند، این روند دوام چندانی نداشت.

اتفاقی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم این است که موسسات مالی بزرگی از قبیل میکرواستراتژی و پی‌پال به بیت کوین رو آورده‌اند؛ به نظر می‌رسد که چنین اقدامی یک تصمیم زودگذر نباشد زیرا بسیاری بیت کوین را به عنوان یک دارایی با ارزش که حتی می‌تواند رقیب طلا باشد، در نظر می‌گیرند.

 

بیت کوین به عنوان یک دارایی با ارزش برای ذخیره در نظر گرفته می‌شود!

موضوع دیگری که با آن روبه‌رو هستیم این است که هم موسسات و هم سرمایه‌گذاران با دارایی خالص، این رمزارز را به عنوان یک دارایی مناسب برای ذخیره ارزش در نظر می‌گیرند.

شرکت میکرواستراتژی در اوایل سال میلادی جاری ۴۵۰ میلیون دلار بیتکوین خرید و موجی به راه انداخت که باعث شد سایر موسسات نیز به سرمایه‌گذاری در این رمزارز رو آورند. در نظر گرفتنِ BTC به عنوان یک دارایی برای مقابله با تورم، می‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت موسسات بیشتری را به سمت آن جذب کند.

 مدیرعامل شرکت MicroStrategy در این‌باره اظهار داشت:

بیتکوین بهترین دارایی برای ذخیره در جهان است و راه حلی برای مشکل ذخیره‌ی ارزش است که هر فرد، شرکت و دولتی در سراسر جهان با آن روبه‌رو است.

شایان ذکر است که در سالی جاری، بیتکوین از طلا و سهام S & P500 نیز عملکرد بهتری داشته است. با توجه به این اتفاقات، جای تعجب نیست که وال‌استریت نیز در حال حاضر دیدِ جدی‌تری نسبت به سال ۲۰۱۷، به بیت کوین دارد.

قیمت بیت کوین

 

عوامل فاندامنتال بیت کوین از هر زمان دیگری قوی‌تر است!

براساس گزارش وب‌سایت Cointelegraph، با توجه به این‌که در حال حاضر در هر ثانیه ۵۰۰,۰۰۰ دلار تراکنش در شبکه‌ی بیتکوین صورت می‌گیرد، می‌توان گفت که عوامل فاندامتالِ آن از هر زمان دیگری قوی تر است.

 

بیتکوین

 

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که شبکه‌ی بیتکوین نسبت به سال ۲۰۱۷ ده برابر امن‌تر است، زیرا هش‌ریت و سختی استخراج این رمزارز، هر دو در سال جاری به بیشترین سطح خود رسیده‌اند و همچنان در حال رکورد زنی هستند.

هش ریت در واقع نشان می‌دهد که هر ماینر برای اعتبارسنجی تراکنش‌های بیتکوین، چه مقدار توان محاسباتی باید مصرف کند و افزایشِ آن در بهبود امنیت شبکه تاثیرگذار است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.