موسسات سرمایه‌گذاری فرشته‌ی نجات بیت کوین خواهند بود!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آذر ۱۳۹۹

اریک ووهیز (Erik Voorhees)، مدیرعامل و بنیان‌گذار ShapeShift.io اخیرا در یک جلسه اظهار داشت که موسسات سرمایه‌گذاری در تضمین آینده‌ی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، نقش مهمی خواهند داشت.

وی در سخنان خود خاطرنشان کرد که منحنی پذیرش بیت کوین، طی پنج تا ده سال آینده رشد چشم‌گیری خواهد داشت و تا آن زمان نیمی از مردم جهان این رمزارز را می‌شناسند. وی معتقد است که اگرچه پذیرش این رمزارز، در حجم انبوه کمی زمان‌بر خواهد بود اما به محض تبدیل شدن بیت کوین به استاندارد پول جهانی شاهد رخ این اتفاق خواهیم بود.

اعضای این جلسه راجع به این‌که خرید و نگه‌داری بیت کوین توسط افراد بزرگ به نفع این رمزارز است با یکدیگر اتفاق نظر داشتند. می‌توان گفت که پذیرش بیتکوین‌ توسط موسسات، یک اتفاق مثبت برای کل اکوسیستم است، زیرا در این صورت جایگاه دنیای کریپتوکارنسی‌ها و بیتکوین محکم‌تر شده و دیگر دولت‌ها نمی‌توانند در این مسیر سنگ‌اندازی و مداخله کنند.

ووهیز در ادامه خاطرنشان کرد که اگر فقط سرمایه‌گذاران خرد روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند، دولت‌ها سلطه‌ی بیشتری برای سانسور این رمزارز خواهند داشت. بنابراین ممکن است موسسات بزرگ در برابر نفوذ بیش از حد دولت‌ها مانند یک سنگر عمل کنند.

هرچه ترکیب و تنوع دارندگانِ این رمزارز بیشتر باشد، بهتر است.

وی در ادامه‌ی سخنانش اظهار داشت که هنوز در مراحل اولیه پذیرش بیت کوین توسط موسسات بزرگ هستیم  و سال ۲۰۲۰ از این نظر یک سال جنجالی برای دارایی‌های دیجیتال بوده است. شرکت‌های زیادی مانند صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل علاوه بر خرید بیتکوین به اتر نیز رو آورده‌اند.

 

عرضه‌ی بیت کوین محدود است و تقریبا روزانه ۹۰۰ BTC استخراج می‌شود؛ با توجه به محدودیت این رمزارز، پذیرش موسسات نهادی می‌تواند اثر مهمی بر قیمت آن‌ داشته باشد.

ووهیز‌ معتقد است که افزایش واقعی علاقه‌ی موسسات به بیتکوین در نزدیکی قله‌ی روند گاوی بعدی رخ خواهد داد، زیرا در آن زمان نداشتنِ بیت کوین به شهرت این موسسات لطمه خواهد زد و‌ برایشان خجالت‌آور است. وی همچنین اظهار داشت که قیمت بالاتر برای موسسات بزرگ چندان مهم نیست و آن‌ها منتظرند تا بتوانند نقدینگی خود را فراهم کنند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.