سرمایه‌گذاری در طلا یا بیت کوین؟

سرمایه‌گذاری در طلا یا بیت کوین؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

بیت کوین این روزها علی‌رغم مدت طولانی که آرام گرفته بود وارد یک روند صعودی قابل توجه شده و حتی سطح قیمتی ۴۳,۳۹۰ دلار را هم تاچ کرد. با این حال ارزشمندترین فلز جهان، یعنی طلا، وارد یک روند نزولی شده است.

در زمان نوشتن این خبر قیمت هر اونس طلای خالص (XAU) از روز گذشته حدود ۱/۵ درصد کاهش یافته و با ارزش هر اونس حدود ۱,۷۷۲ دلار معامله می‌شود. این روند نزولی از روز چهارشنبه و از سطح قیمتی ۱,۸۲۸ دلار آغاز شد. از روز چهارشنبه تاکنون نیز این فلز گرانبها ۳/۰۸ درصد افت قیمت داشته است.

قیمت طلا

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در همین حین و با وجود سقوط طلا، پادشاه رمزارزها وارد یک روند صعودی شده است و در حال حاضر با قیمت حدود ۴۳,۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

سه روز پیش آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) یکی از اینفلوئنسرهای حوزه رمزارزها و به خصوص بیت کوین، اظهار داشت که ارزش طلا در ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و این در حالی‌ست که رمزارز برتر برای ذخیره ارزش، یعنی بیت کوین، در این بازه زمانی یک رشد ۲۴۹ درصدی داشته است.

 

ویلی وو (Willy Woo)، تریدر و تحلیل‌گر معروف نیز خاطرنشان کرد که در حال حاضر رابطه بیتکوین و طلا برعکس است و این رمزارز رفته رفته سرمایه جاری در سایر دارایی‌های اصلی جهان، از جمله طلا را به سمت خود جذب می‌کند.

در حال حاضر طلا و BTC یک رابطه معکوس دارند. این بدان معناست که BTC در دنیای مالی مثل یک سیاهچاله است که بیشتر سرمایه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند.

طلا از آگوست ۲۰۲۰ تاکنون هنوز نتوانسته به اوج قیمتی ثبت شده خود برسد. 

علی‌رغم روی آوردن سیل عظیمی از سرمایه‌گذاران به بیتکوین، با این حال برخی سرمایه‌گذاران، هم در طلا و هم بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. به عنوان مثال یکی از این افراد رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، کارآفرین برجسته و و نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر فقیر است.

وی از سال گذشته تاکنون به دلیل انتظار تورم و کاهش ارزش دلار آمریکا، به میزان زیادی در طلا، بیت کوین و نقره سرمایه‌گذاری کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان
سوالات متداول:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.