سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری آلمان بر روی بیت کوین

سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری آلمان بر روی بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

بیتستان: با افزایش محبوبیت رمز ارزها در بین مردم، اغلب کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، استخراج و استفاده از این رمز ارزها را قانونی کرده‌اند. اما اینبار سرمایه گذاری آلمان روی بیت کوین، پای این ارز دیجیتال را به دنیای سرمایه گزاری باز کرده است. اما این سرمایه گزاری توسط چه کسانی انجام می‌شود؟ کدام کسب و کارها سرمایه بیت کوین را جذب خواهند کرد؟

به گزارش بلومبرگ، اتحادیه سرمایه گذاری مدیریت دارایی مستقر در فرانکفورت، در حال آزمایش یک برنامه آزمایشی با اسناد ارائه بیت کوین است. اگر این برنامه موفقیت آمیز باشد، سرمایه گذاری آلمان روی بیت کوین حتمی بوده و همچنین بیت کوین را برای سایر صندوق‌ها نیز باز می‌کند.

دانیل باث، مدیر اجرایی این پروژه، به بلومبرگ گفت:

ما در حال بررسی افزودن مقادیر ۱ یا ۲ درصدی از بیت کوین (به تعداد انگشت شمار) به سرمایه گذاری سرمایه گذاران خصوصی هستیم

گواهی نامه‌های سرمایه گزاری بیت کوین در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ در دسترس خواهند بود، اما هنوز تاریخ ثابتی وجود ندارد که در چه مدت زمانی می‌توان به این مجوزها دسترسی پیدا کرد و یا اعتبار آن‌ها چقدر است.

در ابتدای سال جاری، اتحادیه سرمایه گذاری برای اولین بار بیت کوین را در صندوق‌های مختلط قرار داد. گواهینامه‌های دلتا ۱ در صندوق‌های خصوصی به نام Flexibel Pro مجاز به سرمایه گذاری تا ۱ درصد در بیت کوین هستند و طبق گفته Bathe، در حال حاضر تعداد این مجوزها انگشت شمار است.

سرمایه گذاری آلمان روی بیت کوین

اولین شرکت‌های سرمایه گذاری بیت کوین در آلمان

با اینکه یکی از رقبای بزرگ Union Investment  ،DekaBank هنوز هیچ گونه وجهی را در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکرده است، اما شرکت‌های زیادی در رمز ارز بیت کوین سرمایه گزاری کرده‌اند.

کمیل کاشمارسکی، مشاور خدمات مالی در الیور وایمن، در فرانکفورت چنین توضیح داد:

ما شاهد افزایش علاقه مدیران صندوق‌های ترکیبی به دارایی‌های رمزنگاری شده هستیم.

بسیاری از مدیران سرمایه گذاری آلمانی محافظه کار هستند و به احتمال زیاد در ابتدا بیت کوین را از طریق گواهی‌ها و مشتقات دیگر ارائه می‌دهند. این درحالی است که Sparkassen اخیرا سرمایه گذاری بیت کوین و رمزنگاری را از طریق مجوز ETF و سهام جداگانه در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

این خبر پس از اجرایی شدن قانون جدید آلمان در ماه آگوست منتشر شد که به Spezialfonds امکان می‌داد تا ۲۰ درصد از دارایی‌های خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

در ماه ژوئیه سخنگوی Dekabank، یکی از بزرگترین مدیران دارایی آلمان، به بلومبرگ گفت:

Dekabank در حال بررسی سرمایه گذاری در بیت کوین است.

منبع: bitcoinmagazine

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.