توقف سرمایه ‌‌گذاری بیشتر Grayscale در بیت‌ کوین و اتریوم

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ دی ۱۳۹۹

شرکت سرمایه ‌گذاری گری ‌اسکیل (Grayscale)، سرمایه‌گذاری در شش صندوق سرمایه‌ گذاری خود را به طور موقت متوقف کرد. این شرکت همچنین سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین و اتریوم را به حالا تعلیق درآورد. طبق اعلام این شرکت مدیریت سرمایه، آن‌ها مدتی از سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی که مشتقات بیت‌کوین و اتریوم هستند، خودداری خواهند کرد. گری‌اسکیل همچنین اعلام کرده درخواست سرمایه‌گذاری در ارزهایی چون بیت‌ کوین کش، اتریوم کلاسیک،‌لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با حجم بازار گسترده را تا مدتی نمی‌پذیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale، در حالی تصمیم به توقف سرمایه‌ گذاری‌های خود گرفت که دوره شش ماهه صندوق فروش بیت ‌کوین آن به پایان رسیده است. این شرکت ارزهای خریداری شده‌ را فروخته و صندوق بیت‌کوین تازه‌ای را تحت عنوان GBTC راه‌اندازی کرده است.
کوری لاو (Corey Law)، سخنگوی گری‌اسکیل، در مصاحبه با decrypt، درباره این موضوع صحبت کرد. سخنگوی گری‌اسکیل این تصمیم در راستای توسعه‌ صندوق سرمایه‌گذاری این شرکت دانست. او به سایت خبری decrypt گفت: «ما اکنون در موقعی از سال قرار داریم که پنجره عمومی کسب‌وکارمان بسته خواهد شد و پنجره خصوصی باز می‌شود».

گری‌اسکیل قصد دارد توجه سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در صندوق بیت‌ کوین خود جلب کند و به همین خاطر اقدام به توقف موقتی سرمایه ‌گذاری کرده است. توقف سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است استراتژی تازه این شرکت سرمایه‌گذاری باشد و خرید ارزهای دیجیتال با قیمت کم را برای سرمایه‌گذاران GBTC به همراه داشته باشد. این امکان وجود دارد که توقف سرمایه به سود سرمایه‌گذاران صندوق بیت‌کوین گری‌اسکیل تمام شود و ارزهای ارزان قیمت آن‌ها پتانسیل ایجاد سود بالا را داشته باشد.

از آن جا که سهام بیت‌کوین در صندوق GBTC از قیمت واقعی بیت کوین گران‌تر معامله می‌شود، توجه سرمایه‌گذاران نهادی را برای خرید به خود جلب می‌کند و سرمایه‌گذاران نهادی می‌توانند گزینه‌های جایگزینی برای خرید بیت‌کوین در اختیار داشته باشند. برای سرمایه ‌گذاران سنتی، خرید سهام بیت‌کوین در صندوق GBTC، حتی با هزینه ۳۰ درصدی جالب به نظر می‌رسد. این نوع سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی معاملات خرید و فروش خود را انجام دهند. علاوه بر این، معامله در صندوق GBTC، نگرانی‌های مربوط به مدیریت دارایی‌های دیجیتال در کیف پول‌های مبتنی بر بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند را از بین می‌برد.
شرکت سرمایه ‌گذاری گری‌اسکیل از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹)، بیش از ۱۶۱ هزار بیت ‌کوین خریداری کرده و با پایان مهلت ۶ ماهه خود، دستور توقف موقت سرمایه‌پذیری را در صندوق بیت‌کوین خود صادر کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.