اشتیاق سرمایه‌گذاران موسسه‌ای نسبت به بیت‌ کوین همچنان ادامه دارد!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ آذر ۱۳۹۹

براساس گزارش کوین تلگراف، یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در انگلستان، بیت کوین را به سبد سهام خود اضافه کرده و بر لزوم رو آوردن موسسات و نهادهای مالی به سمت دارایی‌های دیجیتال تاکید کرده است. بر اساس این گزارش شرکت سرمایه‌گذاری Ruffer Investment، که یک کمپانی با سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار لندن است، از استراتژی جدید خود درباره انتخاب بیت کوین گفته است.

این شرکت در روز سه شنبه اعلام کرد که بیت کوین را به صندوق خود اضافه کرده و اظهار داشت که این اقدام را در درجه‌ی اول به منظور مقابله با کاهش ادامه‌دار ارزش پول فیات انجام داده است. 

گفتنی است که در حال حاضر تقریبا ۲/۵ ٪ از دارایی صندوق این شرکت بیتکوین است:

ما این کار را به عنوان یک بیمه کوچک اما قدرتمند برای مقابله با روند ادامه‌دار کاهش ارزش پول‌های مهم جهان انجام داده‌ایم. بیت کوین منجر به متنوع شدن سرمایه گذاری‌های شرکت‌های بزرگی می‌شود که در طلا و دارایی‌های تورمی سرمایه‌گذاری می‌کنند و به عنوان یک دارایی امن و محافظت در برابر ریسک‌های بازار و پول عمل می‌کند.

شرکت Ruffer در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و ارزش دارایی آن در اواخر ماه نوامبر حدود ۲۰/۳ میلیارد یورو (۲۷/۲ میلیارد دلار) تخمین زده شد. این شرکت تقریباً ۶,۶۰۰ مشتری متنوع در سراسر جهان از جمله افراد و خانواده‌های عادی، صندوق‌های بازنشستگی و موسسات خیریه دارد.

حرکت اخیر Ruffer گواهی بر اظهار نظر شرکت JPMorgan است که گفته بود بیت کوین بی سر و صدا در حال خوردن سهم بازار طلا است. همچنین در گزارشی که هفته پیش منتشر شد عده‌ای از استراتژیست‌ها با رهبری Nikolaos Panigirtzoglou خاطرنشان کردند که تصویب و پذیرش بیشتر بیت کوین کار را برای طلا سخت می‌کند.

سال ۲۰۲۰ به عنوان یک سال جنجالی برای بیت کوین در حال پایان یافتن است؛ در سالی که گذشت شرکت‌های بزرگی مانند Grayscale ،PayPal ،MicroStrategy و MassMutual به دارایی‌های دیجیتال و بیت کوین رو آوردند و از این منظر بسیار خبرساز شدند.

اریک ورهیز (Erik Voorhees)، مدیرعامل صرافی ShapeShift، معتقد است که سرمایه‌گذاران بزرگ و قدرتمند نهادی، به منظور محافظت از دارایی‌هایشان دربرابر کنترل بیش از حد دولت‌ها، از دارایی‌هایی مانند بیت کوین استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که با بیشتر شدن سرمایه‌گذاران نهادی در این حوزه، بازار بیتکوین در برابر قانون‌گذاری‌های مداخله‌آمیز نیز مقاوم‌تر می‌شود.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.