سرمایه‌گذاران ثروتمند در حال اندوختن بیت کوین هستند

بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ شهریور ۱۳۹۹

براساس داده‌هایی که توسط پلتفرم تحلیلی Glassnode  منتشر شده، کیف پول‌هایی که حاوی بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین هستند در هفته‌ها و ماه گذشته افزایش یافته است. این رشد فزاینده نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ با سرعت در حال خرید بیت کوین هستند. 

رشد سریع این سرمایه‌گذاری‌ها، حاکی از رو آوردن جمعیت زیادی از مردم به «دارایی‌های سخت» در زمان چاپ بی سابقه پول است. با این حال، این احتمال وجود دارد که این روند و افزایش محبوبیت آن بین سرمایه‌گذاران به دلیل افزایش کمبود بیت کوین باشد.

دارایی‌های سخت (tangible asset) به دارایی‌هایی با منابع ملموس و با ارزش اساسی اطلاق می‌شود.

 

روند قیمتی بیت کوین طی چند هفته و ماه گذشته قوی و با ثبات بوده است. این رمزارز چندین دوره دچار تثبیت طولانی مدت شده و پس از آن نیز حرکات صعودی داشته است.

رفتار بیتکوین به طرز شگفت‌انگیزی مشابه طلا بوده است و شاید همین دلیل است که سرمایه‌گذاران این رمزارز را یک پناه‌گاه امن برای سرمایه خود می‌دانند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به دلیل چاپ گسترده پول، تورم و از آن‌جا که تعداد بیت کوین‌ها محدود است، این کریپتو را یک انتخاب خوب برای ذخیره دارایی می‌دانند. از طرفی نیز همبستگی بیتکوین با طلا در شرایط بی ثبات اقتصادی آن را به یک دارایی جذاب تبدیل کرده است.

 

تحلیل‌گر دیتا Unlolded اخیرا در توییتی اظهار داشته است:

آدرس‌هایی که حاوی بیش از هزار بیت کوین هستند، رکورد جدیدی زده و این نشان دهنده ذخیره زیاد این رمزارز توسط سرمایه‌گذاران است.

 

کیف پول بیتکوین

علی‌رغم رو آوردن رو به رشد سرمایه‌گذاران بزرگ به بیتکوین، حجم معاملات آتی این رمزارز توسط موسسات، در بازار بورس شیکاگو (CME) کاهش یافته است.

همچنین Unlolded در آخرین پست خود خاطرنشان کرد:

در ماه آگوست (مرداد) تعداد تریدرهایی که برای انجام معاملات خود، به این رمزارز علاقه داشته‌اند، ۱۰/۴ درصد افزایش یافت است.

 

این روند رو به رشد حاکی از آن است که بیتکوین به عنوان یک دارایی امن پذیرفته شده است. این موضوع با توجه به اوضاع اقتصادی جهان، چشم انداز میان مدت مطلوبی را در آینده برای بیتکوین نشان می‌دهد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.