بیت کوین ۲۹ هزار دلاری،‌ کابوس سرمایه‌گذاران

ریزش بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ تیر ۱۴۰۰

بیت کوین امروز به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و سطح حمایتی‌ش شکسته شد. ناحیه حمایتی ۳۰۰۰۰ دلار برای اولین و بزرگترین رمزارز اهمیت بسیاری داشت. با توجه به رفتار سرمایه‌گذاران و سخت‌گیری‌هایی که در مورد قانون‌گذاری آن وجود دارد، بیت‌کوین بیش از ۶/۰۹٪ سقوط کرد و در کانال ۲۹ هزار دلار معامله می‌شود.

ریزش قیمت بیت کوین در ادامه کاهش تعاملات آدرس‌های منحصر‌به‌فرد با شبکه بلاک‌ چین این رمزارز حاصل شده است. به گفته لارک دیویس (Lark Davis)، تحلیل‌گر بازار رمزارزها، نزدیک به ۱۱٪ از موجودی بیت کوین با قیمت ۳۱ هزار دلار و ۳۴ هزار دلار معامله شده است. این تحلیل‌گر بر این باور است که موج گسترده‌ای که برای فروش اولین رمزارز بازار به راه‌افتاده باعث کاهش شدید قیمت آن بوده است. 

رقابت سرمایه‌گذاران برای فروش بیت کوین در مرحله نخست قیمت این رمزارز را به زیر ۳۰ هزار دلار رسانده و به گفته تحلیل‌گران می‌تواند اثرات مخرب‌تری را داشته باشد.

با توجه به نمودارهای قیمت بیتکوین، به نظر می‌رسد این رمزارز در مسیر نزولی قرار گرفته است. شاخص‌های تکنیکال بازار خرسی این رمزارز را نشان می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که سطوح حمایتی بعدی به زودی شکسته خواهند شد. در صورتی که موج فروش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران فروکش نکند، سطح حمایتی ۲۸ هزار دلار،‌ ۲۶ هزار دلار،‌۲۲ هزار دلار و در نهایت ۱۹ هزار دلار شکسته خواهد شد.

 ۱۰۰ میلیارد دلار بیت‌ کوین از دست رفت

 

با اینکه اصلاح قیمت بخش جداناپذیری از بازار رمزارزهاست، کاهش شدید قیمت بیت کوین به این بازار لطمه زیادی وارد کرده است. ریزش ۷ درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر سبب از بین رفتن ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش کل بازار رمزارزها شده است.

سقوط بیت‌کوین مانند همیشه به دیگر دارایی‌های دیجیتال نیز ضرر زده و عاملی برای ریزش آن‌ها شده است. اتر، دومین رمزارز برتر بازار نیز کاهش قیمت را تجربه کرده و به سطح حمایتی پیشین خود رسیده است. اتر در حال حاضر در محدوده قیمتی ۱۷۵۰ دلار معامله می‌شود.

بایننس‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیز در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. با این همه، برخی تحلیل‌گران سقوط بیت کوین را به فال نیک گرفته‌اند و معتقدند به زودی شاهد آلت‌ کوین سیزن بعدی خواهیم بود.

گفتنی است بازار وال‌استریت نیز روز گذشته با چالش‌هایی مواجه شده و علت آن را ترس از افزایش ویروس کرونا دلتا دانسته‌اند. از سوی دیگر، کاهش قیمت بیت کوین به موسسات سرمایه‌گذاری این فرصت را داده تا بار دیگر سبد سرمایه‌گذاری‌شان را گسترده کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.