بیت کوین با سرعت هرچه تمام‌تر در حال گرفتن جای طلا است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

با رشد چشم‌گیر کریپتوکارنسی‌ها در سال‌های اخیر، در دنیای مالی این طرز فکر شکل گرفته که رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتر آینده‌ی مالی جهان هستند و مانند طلا به عنوان راهی برای ذخیره ارزش در نظر گرفته خواهند شد.

یک تحلیل‌گر ارشد در Bloomberg اخیرا اظهار داشته که نامیدن بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را از طلا به سمت خود جلب کرده و بیشتر شاخص‌ها نشان می‌دهند که این دارایی دیجیتال با سرعت در حال جایگزینِ طلا شدن است.

 

بیت کوین به عنوان یک دارایی برای ذخیره ارزش جای طلا را می‌گیرد!

ارزهای فیات امروزه هم برای سرمایه‌گذاری و راهی برای فرار از تورم یا فشار اقتصادی استفاده می‌شوند. اما این رویکرد برای قبل از پیدایش بیت کوین مناسب بود. تقریباً همه چیزهایی که منجر به با ارزش بودن طلا می‌شوند راجع به بیت کوین هم می‌توانند صدق کنند. 

این رمزارز دارای یک سیستم عرضه کاملا شفاف است و عرضه‌ی آن در نهایت ۲۱ میلیون عدد می‌باشد که در واقع مهم‌ترین ویژگی آن است که موجب ارزشمندی‌اش می‌شود.

بیت کوین

 

اگر بخواهیم دلایلی بر برتری بیتکوین نسبت به طلا را نام ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در حالی که بیت کوین در ابتدای راهش است و به صورت مداوم نیز قابلیت ارتقا دارد، طلا همان فلزی است که همیشه در تاریخ  برای ذخیره ارزش استفاده می‌شد.
  •  این فلز قابلیت ارتقا ندارد و به اندازه بیت کوین کمیاب و دارای یک سیستم شفاف نیست.
  •  همچنین جابه‌جایی این فلز گرانبها در مقادیر زیاد هزینه‌بر است.

دقیقاً به همین دلیل است که مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ اعتقاد دارد که بیشتر شاخص ها نشان می‌دهند بیتکوین یک دارایی است که با سرعت در حال گرفتن جای طلا است.

با این حال نکته‌ای که وجود دارد این است که مک گلون اظهار داشته اکثر شاخص‌ها چنین اتفاقی را نشان می‌دهند و نه تمام شاخص‌ها. نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که سال‌های زیادی طلا به عنوان یک دارایی برای ذخیره ارزش استفاده می‌شد و این روند ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر ارزش بازار طلا و بیت کوین به ترتیب حدود ۱۰ تریلیون و ۱ تریلیون دلار است که طی چند سال آینده احتمالا به هم نزدیک‌تر می‌شوند. با این حال فعلا یک تصحیح قیمت کوتاه مدت ممکن است باعث شود تا حدودی طلا بر بیتکوین برتری داشته باشد.

قیمت بیت کوین

 

به صورت کلی روند طولانی مدت بیت کوین صعودی است و طلا می‌تواند در آینده‌ای نزدیک نسبت به کریپتوکارنسی‌ها سقوط کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.