خاموشی فیس بوک به نفع بیت کوین تمام شد!

خاموشی فیس بوک به نفع بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

همان طور که می‌دانید، دیشب (۱۲ مهر ۱۴۰۰) سرورهای فیس بوک به دلایلی که اعلام نشده، چند ساعتی خاموش شده و قادر به ارائه خدمات نبودند. با خاموش شدن این سرورها، سهام فیس بوک افت شدیدی داشت و موجب شد تا بیت کوین جای این غول پیام رسان را بگیرد و درواقع خاموشی فیس بوک به نفع بیت کوین تمام شود. با بیتستان همراه باشید تا بیشتر به این خبر بپردازیم.

فیس بوک دیشب به مدت چند ساعت از دسترس کاربران خارج شده و قادر به ارائه خدمات نبود. دلیل اصلی این امر نیز حملات گسترده DDOS عنوان شد، اما این دلیل فعلا تایید نشده است. اما دلیل هر چیزی که باشد، یک نتیجه بد برای این کمپانی و دیگر شبکه‌های اجتماعی متصل به سرورهای فیس بوک مثل اینستاگرام و واتساپ به همراه داشت و آن هم این بود که ارزش سهام بیت کوین رشد پیدا کرده و از فیس بوک جلو افتاد.

بیت کوین امسال حداقل دو بار از فیس بوک پیشی گرفته است، یک بار در آوریل و یک بار در ژانویه.

علت قطعی سرورهای فیس بوک چه بود؟

این حادثه نه تنها سایت اصلی فیس بوک بلکه برنامه‌های ثانویه آن مثل WhatsApp و Instagram را نیز تحت تاثیر قرار داده است. فیس بوک نیز در واکنش به این عدم دسترسی عنوان کرد که:

می‌دانیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه‌ها و محصولات ما با مشکل روبرو هستند، از این رو در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر همه چیز به حالت عادی برگردد

ظاهراً نام دامنه فیس بوک از جداول مسیریابی IP جهانی حذف شده است، کاری که فقط از داخل خود فیس بوک قابل انجام بود. در همین حال، گزارش شده است که کارکنان واحد اصلی شرکت فیس بوک در قرنطینه به سر می‌برند و سران این شرکت در صدد یافتن مشکل از داخل سیستم و کارکنان خود هستند.

ارزش سهام بیت کوین از فیس بوک پیشی گرفت:

خاموشی و قطع سرورهای فیس بوک باعث شد بیت کوین از نظر ارزش بازار، از فیس بوک پیشی بگیرد. در حالی که ارزش فیس بوک تا زمان خاموشی ۹۲۳ میلیارد دلار بود، بعد از قطع سرورها ارزش بازار بیت کوین رشد کرد و به ۹۲۹ میلیارد دلار رسید.

پیش از این نیز بیت کوین توانسته بود در سال جاری، ۲ بار از فیس بوک پیشی بگیرد. تغییر سریع قیمت و جلو افتادن بیت کوین به این معنی است که این دارایی‌ها در طول روز چندین بار موقعیت خود را عوض خواهند کرد؛ اما بعید است که این وضعیت به صورت طولانی مدت دوام داشته باشد.

منبع: cryptobriefing

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.