آیا صعود قیمت بیت کوین به ضرر آلت کوین‌ها تمام خواهد شد؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آبان ۱۳۹۹

با وجود روند صعودی اخیر بیت کوین، توکن YFI پس از تجربه‌ی یک افزایش قیمت ۲۰ درصدی و رسیدن به  ۱۱,۹۰۰ دلار، ناگهان سقوط کرد و ممکن است دوباره به سطح قیمتی ۱۰,۰۰۰ دلار برگردد. برخی رشد چشم‌گیر بیت کوین را دلیل عقب ماندن آلت کوین‌ها، از جمله YFI می‌دانند.

  • ارز YFI در روز جمعه یک افزایش قیمت ۲۰ درصدی داشت و فقط طی هشت ساعت از ۹,۸۰۰ دلار به ۱۱,۹۰۰ دلار رسید.
  • اما پس از آن این توکن سقوط کرد و با وجود صعود قیمت بیت کوین نتوانست اوج قیمتی خود را حفظ کند. این توکن  پس از تجربه سطح قیمت ۱۱,۹۰۰ دلار، تقریبا۱۰ درصد سقوط کرد و در حال حاضر حدود ۱۰,۴۷۰ دلار معامله می‌شود. 

اطلاعات نشان می‌دهند که این سقوط قیمت به دلیل معاملات شورت فیوچر رخ داده است. فردی به نام اندرو کنگ (Andrew Kang) در توییتی اظهار داشت که سقوط قیمت این توکن در بخش معاملات آپشن فیوچر، در صرافی بایننس پیش‌بینی شده بود. این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها با اقدام به فروش این توکن و معاملات شورت، باعث سقوط قیمت آن می‌شوند.

همچنین تعداد زیادی تراکنش واریز توکن YFI  به صرافی بایننس، توسط خریداران اولیه مشاهده شده و اعتقاد بر این است که این کوین‌ها در ازای دریافت ارز فیات فروخته شده‌اند و این اقدامات منجر به سقوط قیمت شده‌اند. 

نکته جالب این است که این افت قیمت با وجود عوامل فاندامنتال مثبتی که درباره این رمزارز وجود دارد رخ داده است؛ با این وجود این عوامل فاندامنتال آن‌قدر قوی نیستند که مانع عقب ماندن این توکن از بیت کوین شوند و به آن کمک کنند که از برترین رمزارز بازار پیشی بگیرد.

سو ژو (Su Zhu)، مدیرعامل و معاون ارشد سرمایه‌گذاری صندوق Three Arrows Capital، در این‌باره اظهار داشته که رشد پر سرعت بیتکوین به ضرر آلت کوین‌ها است:

این رشد سریع بیتکوین نه تنها منجر به صعود آلت کوین‌ها نمی‌شود بلکه آن‌ها را در یک روند نزولی قرار خواهد داد. دلایل بی‌شماری برای این اتفاق وجود دارد اما واقعیت این است که پول یک بازی هماهنگ است و بیت کوین در راس این بازی قرار دارد.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.