صعود قیمت بیت‌ کوین، سونامی پس از موج نزولی

افزایش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مرداد ۱۴۰۰

سه‌شنبه هفته گذشته قیمت بیت کوین برای اولین بار در یک ماه گذشته به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار رسید. ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین نگرانی‌هایی را به همراه داشت و عده‌ای از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تصمیم به فروش این رمزارز گرفتند. موج نزولی قیمت اولین رمزارز بازار با افزایش فروش این رمزارز شدت گرفت. 

با اینکه قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته نوسانات بسیاری داشت،‌ پیش‌بینی می‌شد قیمت این رمزارز افزایش یابد. تحلیل‌گران بر این باورند که پس از هر صعود، شاهد یک نزول هستیم و با هر ریزش قیمتی باید انتظار رشد قیمت را کشید.

تنها پنج روز پس از کاهش قیمت بیت‌ کوین و رسیدن آن به زیر ۳۰ هزار دلار، قیمت این رمزارز ۳۰٪ رشد داشت. شب گذشته قیمت بیت کوین با رشد ناگهانی به ۴۰,۰۰۰ دلار نزدیک شد.

قیمت بیت کوین در به طرز چشمگیری افزایش یافت و با باز شدن بازارهای آسیا در صبح دوشنبه شتاب بیشتری گرفت.

نمودار قیمت بیت‌ کوین

اتریوم نیز هم‌راستا با بیت‌کوین افزایش قابل توجهی داشت. دومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار پس از طی یک مسیر نزولی ۲۲٪ رشد داشته و در کانال ۲۳۰۰ دلاری معامله می‌شود.

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که کنفرانس آنلاین  The B Word یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت دو رمزارز برتر بازار ارزهای دیجیتال است. ایلان ماسک،‌ خالق اسپیس‌ایکس و مدیرعامل تسلا در این کنفرانس آنلاین که چهارشنبه گذشته برگزار شد، از بیت‌کوین طرفداری کرد. مدیرعامل تسلا از سرمایه‌گذاری خود در بیت‌کوین گفت و برای اولین بار به اتر اشاره کرد. او گفت که یکی از طرفداران اتر و سیستم مالی غیرمتمرکز (دیفای) است.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و کتی وود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک نیز از سرمایه‌گذاری در بیتکوین و اهمیت این رمزارز در کنفرانس بی ورد (The B Word) گفتند. تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند یکی از دلایل بالا رفتن قیمت بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری‌  شرکت آرک در بیت‌کوین و خرید سهام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری این رمزارز است.

این مسائل تنها عوامل افزایش‌دهنده قیمت اولین رمزارز بازار نیستند.

 

آمازون، قیمت بیت‌ کوین را به ماه نزدیک می‌کند؟

 

اصطلاح bitcoin to the moon که اشاره به افزایش قیمت بیت کوین دارد، با افزایش ناگهانی قیمت این رمزارز بار دیگر توجه‌ها را به خود جلب کرده است. بیت‌کوین که در دو ماه گذشته در محدوده قیمتی ۳۰,۰۰۰ الی ۳۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، بالاخره به ۴۰,۰۰۰ دلار نزدیک شده است. عامل این رشد ناگهانی و غیرمنتظره چیست؟ آیا کنفرانس آنلاین بی‌ورد (The B Word) و گفتگوی مدیران فناوری تنها عامل افزایش قیمت بیت‌کوین است؟

به عقیده تحلیل‌گران بازار رمزارزها،‌ مهم‌ترین عامل افزایش قیمت بیت کوین موقعیت‌های شغلی تازه‌ای است که آمازون تدارک دیده است. شرکت آمازون در روزهای اخیر از ایجاد موقعیت‌های شغلی در زمینه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال خبر داده است. خبر استخدام متخصص بلاک‌چین و رمزارز در آمازون برخی از رسانه‌ها را بر آن داشته تا آن‌ها نیز موقعیت‌های مشابهی را تدارک ببینند.

به نظر می‌رسد آمازون توانسته سرمایه‌گذاران رمزارزی را نیز مجاب کند تا روی معاملاتشان تجدیدنظر داشته باشند.

در بازار رمزارزها، تحلیل‌گران معمولا روی سطوح مقاومت متمرکز می‌شوند. عده‌ای از تحلیل‌گران معتقدند مسیری که بیت‌کوین در ماه‌های گذشته رفت و به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسید، در حال تکرار شدن است.

بیت‌کوین به قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار نزدیک شده و در صورتی که سطوح مقاومتی بعدی را بشکند و از کانال ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کند،‌ احتمال بازگشت به مسیر صعودی و شکست رکوردهای قیمتی جدید افزایش می‌یابد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.