ریزش قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار: آیا این روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

معامله بیت کوین زیر 40 هزار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند بیت کوین مسیری برای شش رقمی شدن در نظر گرفته است، تعدادی از آن‌ها پیش بینی می‌کنند که اگر پشتیبانی از بیت کوین 40،000 دلاری ادامه پیدا کند، یک چرخه خرسی اتفاق خواهد افتاد. اما آیا شاهد بیت کوین زیر 40 هزار دلار خواهیم بود یا نه؟

این سقوط قیمت بیت کوین در پایان روز 21 سپتامبر اتفاق افتاد و کاهش 16 درصدی قیمت بیت کوین، از نزدیک 47،300 دلار در روز آغاز شد و در ساعت 9 شب به وقت محلی UTC به کمترین قیمت محلی 39،650 دلار رسید. با این حال بسیاری از سرمایه گذاران انتظار بیت کوین زیر 40 هزار دلار را ندارند. هنوز گاوهای بازار واکنشی به این قیمت نشان نداده‌اند.

این عقب نشینی پس از افزایش بیش از 80 درصدی بیت کوین از زمان رسیدن 29،300 دلار در 20 جولای و سپس رسیدن به بالاترین سطح در اوایل ماه سپتامبر صورت می‌گیرد. پس از آن بیت کوین کمی بیشتر از 42000 دلار معامله شد.

به گفته CoinGecko، تنها بیت کوین نیست که در 21 سپتامبر با کاهش شدید قیمت روبرو شد. 29 ارز از 30 ارز رمزنگاری برتر با محدودیت بازار با افت 24 ساعته مواجه شدند.

پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین از ماه آگوست: روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

ادامه خبر را بخوانید

نظر تحلیل گران درباره بیت کوین زیر 40 هزار دلار

بر اساس شاخص رمزنگاری Fear & Greed، روند نزولی قیمت با احساس “ترس شدید” در بازار همزمان است. یک ماه پیش، معیار نشان دهنده “حرص و طمع شدید” بود.

برخی از منتقدان ارزهای دیجیتال با ارائه پیش بینی‌های آخرالزمانی برای بازار رمز ارزها، از بیت کوین زیر 40 هزار دلار استفاده کردند. نهنگ دنیای کریپتو به 300,000 دنبال کننده خود در توییتر اعلام کرد که :بازار خرسی اینجاست.

همان ماکسی‌هایی که گوسفندان خود را فریب دادند تا کیسه‌های بیت کوین با قیمت 64,000 دلار خریداری کنند، اکنون از آن‌ها می‌خواهند “در کف قیمت خرید کنید” و وعده تجمع عظیم تا 100 هزار دلار را می‌دهند.

آقای نهنگ (CryptoWhale) درباره وضعیت بازار چنین نوشت:

بازار خرس اینجاست اما آن‌ها هرگز این را نمی‌پذیرند چون همه پیروان خود را از دست خواهند داد!

پیتر شیف، پیشگوی معروف طلا پیش بینی کرد که رشد آلت کوین‌ها به زودی سطح تقاضا را تحت فشار قرار خواهد داد تا حباب رمزنگاری ظاهر شود. این در حالی است که Bitfinexed معتقد است مشکلات اعتباری غول املاک چینی Evergrande، ذخایر Tether و بازارهای رمزنگاری گسترده‌تری را از طریق مشکلات سیستماتیک تهدید خواهد کرد.

برخی معتقدند که این افت قیمت در پی سخنان رئیس SEC صورت گرفت. او استیبل کوین‌ها را به تراشه‌های پوکر تشبیه کرد و خواستار تشدید مقررات برای این ارزها شد.

سازمان sec استیبل کوین‌ها را با چیپ‌های پوکر مقایسه می‌کند

ادامه خبر را بخوانید

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، در CNBC حاضر شد و اظهار داشت در صورتی که بیت کوین زیر 40 هزار دلار و اتریوم زیر 2800 دلار سقوط کند، عصبانی خواهم شد. وی افزود:

 “تا زمانی که این سطح قیمت حفظ شود، من فکر می‌کنم بازار در وضعیت خوبی قرار دارد.”

تحلیلگر مشهور ویلیام کلمنته سوم اخیرا ادعا کرده است که بعید است بیت کوین به دلیل سطح عرضه و کمبود در زمان واقعی به زیر 39000 دلار برسد.

با نگاهی به سه ماهه چهارم، لارک دیویس خاطرنشان می‌کند که در سه ماهه پایانی 2013 و 2017 به ترتیب شاهد افزایش بیش از 300 درصدی قیمت بیت کوین بودیم، زیرا چرخه‌های گاو نر قبلی صعودی بود و تصور احتمالی صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) در ایالات متحده می‌تواند دوباره قیمت‌ها را افزایش دهد.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.