سرمایه‌گذاری روی طلا، یا بیت کوین؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۳۹۹

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش پدر فقیر پدر ثروتمند، در مصاحبه‌ای اظهار داشت: از آ‍ن‌جا که به دولت آمریکا اعتماد ندارد، هنوز روی طلا، نقره و بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند. او اعتقاد دارد به دلیل محبوبیت روزافزون کریپتوکارنسی‌ها، سرمایه‌گذاری بر املاک و طلا آینده مالی خوبی نخواهد داشت و پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا ۳ سال آینده به حدود ۷۵ هزار دلار خواهد رسید.

“من فکر می‌کنم که برای افراد مسن مثل من، درک جهان کریپتوها مهم باشد، زیرا آن‌طور که به نظر می‌رسد دنیای ارزهای دیجیتال در حال کنار زدن طلا و املاک می‌باشد”

او در مصاحبه‌ای که در ۸ ژوئیه (۱۸ تیر)، در یک برنامه رادیویی، با آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، یکی از گاوان بازار داشته است، خاطر نشان کرد که سرمایه‎گذاری بر کریپتوها نسبت به سرمایه‌گذاری به صورت سنتی، بر چیزهایی مثل طلا و یا املاک، ارجحیت دارد و آینده اقتصادی بهتری نیز خواهد داشت.

“به عنوان یک پیرمرد، ورود به دنیای ارزهای دیجیتال برای من کاری دشوار بود، اما می‌بینید که در حال حاضر در حال خریدن کریپتوها هستم”

در حالی‌که او پیش بینی می‌کرد در آینده شاهد کنار زدن طلا توسط بیت کوین خواهیم بود، در۹ ژوئیه (۱۹تیر)، قیمت طلا به بیش‌ترین میزان جهانی خود، یعنی ۱۸۰۰ دلار رسید. از این رو، ترس از بحران اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا و تورم ایجاد شده ناشی از چاپ پول توسط فدرال، سرمایه‎‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری بر گزینه‌های دیگر سوق داده است.

 

از طرفی، به گزارش Cointelegraph، گاوهای نر بازار مثل مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، اعتقاد دارند که افراد نباید عمده بودجه و دارایی خود را بر رمز ارزها سرمایه گذاری کنند:

” با وجود این‌که من فکر می‌کنم عملکرد بیت کوین بر طلا برتری دارد اما توصیه من به مردم این است که به خاطر نوسانات شدید بازارِ این رمزارز، بیشتر از بیت کوین، باید طلا ذخیره کنند”

در زمان انتشار این گزارش، طلا با قیمت  ۱۷۹۹ دلار معامله می شود و طی ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۰/۲۳ درصد کاهش قیمت داشته است. قیمت بیت کوین نیز ۹۲۲۳  دلار است، که در مدت مشابه ۰/۵۳ درصد کاهش یافته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.