رونق یافتن توکن YFI به دنبال سرمایه‌گذاری موسسات سازمانی

توکن YFI
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ آبان ۱۳۹۹

با سرازیر شدن سرمایه‌های سازمانی به دیفای (DeFi)، پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز روز به روز بیشتر رشد خواهند کرد. در بین این سرمایه‌گذاران، شرکت Polychain Capital اکنون دهمین دارنده بزرگ توکن YFI است که یکی از توکن‌های پروژه‌های دیفای می‌باشد.

به گفته شرکت ارائه‌دهنده اطلاعات کریپتو، IntoTheBlock، تعداد معاملات درون زنجیره‌ای (on-chain) توکن YFI، با حجم تراکنش ۱۰۰,۰۰۰ دلار و حتی بیشتر، در هفته گذشته حدود ۲۸۲ ٪ افزایش یافته است؛ گفتنی است که فقط در روز ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان)، ارزش فعالیت‌های روز زنجیره‌ای برای این توکن، ۱۳۴ میلیون دلار ثبت شده است.

YFI

همچنین بر اساس گزارش شرکت شرکت تحقیقاتی مساری (Messari)، توکن YFI در هفته گذشته برترترین دارایی دیفای بوده است؛ پس از آن yAxis با ۷۸٪ سود، Loopring با ۵۰٪ سود و در نهایت Akropolis و Curve با ۴۹٪ سود در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. با این حال شرکت مساری فقط ۱۱ توکن از ۴۱ توکن دیفای را مورد بررسی قرار داده و این در حالی است که ۲۲ توکن دیفای، در ۱۲ ماه گذشته رشد داشته‌اند.

مساری در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) گزارش داد که شرکت Polychain Capital، دهمین دارنده بزرگ توکن YFI است در حالی‌که تا ماهِ قبل، این شرکت حتی یک عدد از این توکن را خریداری نکرده بود. در حال حاضر Polychain، تعداد۴۷۰ YFI، یا ۱/۶٪  از موجودی کل این توکن را در اختیار دارد.

این توکن تاکنون دچار نوسانات قیمتی زیادی بوده است و در حالی‌که در ماه سپتامبر ۸۰ درصد کاهش قیمت داشت و از ۴۳,۰۰۰ دلار به ۸,۵۵۰ دلار رسید، در حال حاضر حدود ۱۶۰۰۰ دلار ارزش دارد.

ماه گذشته، Crypto.com یافته‌های یک نظرسنجی از ۴۱۱ نمونه را منتشر کرد؛ هدف این نظرسنجی، تخمین میزان آشنایی موسسات مالی سنتی با دیفای بوده است. نتایج این نظرسنجی به این صورت بوده است:

  • ۵۸٪ از پاسخ‌دهندگان اعتقاد داشتند که اگر با پروژه‌های دیفای ارتباط برقرار نکنند در یک رقابت بزرگ شکست خورده‌اند. 
  • ۶۱٪ از شرکت‌های پاسخ‌دهنده اظهار داشتند که به منظورِ بکارگیری امکانات قراردادهای هوشمند، به دنبال پذیرفتن دیفای هستند.
  • و در نهایت ۳۵٪  از شرکت‌کنندگان گفتند که در حال حاضر با یکی از پروژه‌های دیفای در حال همکاری هستند.

با این حال، نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۱٪  از پاسخ‌دهندگان معتقدند که عدم قانون‌گذاری حوزه دیفای می‌تواند یک مانع بزرگ برای رشد این حوزه باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.