روی آوردن سرمایه‌گذاران سازمانی به کاردانو

روی آوردن سرمایه‌گذاران سازمانی به کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ خرداد ۱۴۰۰

در هفته گذشته با وجود کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، تمایل آن‌ها به آدا افزایش یافت و سرمایه‌گذاران سازمانی به این رمزارز روی آوردند.

براساس گزارش CoinShares، در هفته‌ی منتهی به ۲۴ می (۳ خرداد) مدیران بخش سرمایه گذاری موسسات، به کاردانو روی آوردند و حدود ۱۰ میلیون دلار از محصولات آدا را خریداری کردند. می‌توان گفت که در این بازه زمانی جذب سرمایه توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاردانو بیش از هر دارایی دیجیتال دیگری بوده است. این در حالی بوده که در همین هفته ۱۱۰/۹ میلیون دلار از بازار بیت کوین و ۱۲/۶ میلیون دلار سرمایه نیز از بازار اتر خارج شده است.

به گزارش  CoinShares در این بازه زمانی سرمایه‌گذاران ۵/۵ میلیون دلار سرمایه نیز به صندوق‌های پولکادات (Polkadot) وارد کرده‌اند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، میزان سرمایه‌گذاری در کاردانو، بیت کوین و اتر از ابتدای سال جاری تاکنون به ترتیب ۲۴ میلیون دلار، ۴/۱۳ میلیارد دلار و ۹۲۴ میلیون دلار بوده است.

CoinShares معتقد است که رو آوردن ناگهانی سرمایه ‌گذاران به کاردانو می‌تواند بدین دلیل باشد که این شبکه از مکانیزم اجماع اثبات سهام (proof-of-stake) استفاده می‌کند و با مصرف انرژی کم با محیط زیست سازگارتر است:

بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه به کاردانو وارد شده که ممکن است نشان دهد سرمایه‌گذاران سکه‌های سازگار با محیط زیست را ترجیح می‌دهند.

در هفته گذشته با سقوط ناگهانی بیت کوین به زیر سطح ۳۰ هزار دلار سیل عظیمی از تریدرها اقدام به فروش دارایی‌های خود کردند و باعث ریزش قیمت اکثر رمزارزها از جمله اتر، آدا و سایر آلت کوین‌های بزرگ شدند. پیش از سقوط بازار آدا با گذشتن از سطح قیمتی ۲ دلار توانست رکورد ۲/۴۰ دلاری خود را ثبت کند؛ با این حال در زمان نوشتن این خبر قیمت ADA به ۱/۵۷ دلار رسیده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.