افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به اتریوم و کاردانو

افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به اتریوم و کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ شهریور ۱۴۰۰

در هفته گذشته ورود موسسات به بازار آلت کوین‌ها و سرمایه‌گذاری در این دارایی‌های دیجیتال افزایش یافته و این در حالی‌ است که اخیرا شاهد خروج سرمایه از بیت کوین بوده‌ایم. گفتنی است برترین آلت‌کوین‌های بازار که در این بازه زمانی سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت خود جلب کرده‌اند اتر و آدا بوده‌اند. 

مدیر دارایی موسسه CoinShares، در گزارش هفتگی ۳۰ آگوست (۸ شهریور)، که جریان ورود دارایی‌های دیجیتال را بررسی می‌کرد، اظهار داشت ۲۴ میلیون دلار سرمایه به بازار آلت کوین‌ها وارد شده است. این عدد نسبت به هفته گذشته که میزان سرمایه‌گذاری در آلتکوین‌ها ۲۱ میلیون دلار بوده، ۱۴/۳٪ افزایش یافته است.

می‌توان گفت که رمزارز اتر دارایی دیجیتال مورد علاقه سرمایه‌گذاران نهادی است، زیرا میزان سرمایه ورودی هفتگی برای محصولات مبتنی بر اتریوم ۱۷/۲ میلیون دلار بوده است. همچنین در این گزارش بیان شده که در حال حاضر محصولات اتریوم و دیگر آلتکوین‌ها ۳۲ درصد از کل دارایی‌های بخش تحت مدیریت این موسسه را تشکیل می‌دهند. این عدد در ماه می تنها ۳ درصد بود و می‌توان گفت که ۳۵ درصد افزایش یافته است.

میزان سرمایه ورودی هفتگی به صندوق‌های نهادی کاردانو نیز ۱۰/۱ میلیون دلار بود که ۳۲٪ درصد از کل ورودی آلتکوین‌ها را در یک هفته به خود اختصاص می‌دهد. می‌توان گفت که سرمایه‌ی موجود در بازار محصولات کاردانو در حال حاضر ۰/۱۵ درصد از سرمایه‌ی قفل شده در محصولات رمزارزها را اختیار دارد.

یکی از دلایل افزایش جریان ورود سرمایه به کاردانو را می‌توان خبر اجرایی شدن هاردفورک آلونزو (Alonzo) در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) دانست. این هاردفورک قرار است که برای اولین بار امکان اجرای قراردادهای هوشمند را در کاردانی عملی کند.

میزان سرمایه ورودی به پولکادات و سولانا نیز به ترتیب ۱/۵ میلیون دلار و ۲/۷ میلیون دلار بوده است. در حال حاضر سولانا با ۱۶ میلیون دلار سرمایه، از بیت کوین کش هم پیشی گرفته است. 

علی‌رغم روند صعودی سرمایه ورودی به آلت کوین‌ها، این گزارش نشان می‌دهد که میزان سرمایه خارج شده از بیت کوین ۳/۸ میلیون دلار بوده است.

بر اساس بررسی‌های CoinShares، صندوق بیت کوین در این شرکت با خروج ۱۴/۵ میلیون دلار سرمایه، بیشترین ضرر را در هفته گذشته متحمل شده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.