افزایش علاقه کاربران اتریوم به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های دیفای!

اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

موسسه تحلیلی Glassnode، در توییتی گزارش داده که در حال حاضر کاربران، به جای ذخیره کردن اتریوم‌هایشان در صرافی‌های دیجیتال متمرکز، آن‌ها را در قراردادهای هوشمند دیفای قرار می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران ترجیح می‌دهند به جای نگه داشتن دارایی خود در صرافی‌ها به منظور تریدینگ، از طریق پروژه‌های دیفای کسب سود کنند.

بر اساس نمودار منتشر شده توسط Glassnode، این روند تقریباً از ۲۴ آگوست (۳ شهریور) شروع شده است و از آن زمان تا کنون، منحنی اتریوم‌های قفل شده در قراردادهای هوشمند دیفای به‌ میزان قابل توجهی شیب صعودی داشته است.

این اتفاق در حالی رخ داده که میزان اتریوم‌های ذخیره شده در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس و کوین‌بیس، کاهش یافته است.

اتریوم

 

روی آوردن کاربران به قراردادهای هوشمند، زمانی سرعت پیدا کرد که پروژه یام (YAM) بیش از حد مورد توجه قرار گرفت و کاربران از طریق چندین استخر، مقدار زیادی از رمزارزهای مختلف خود، از جمله اتر را در این پروژه قفل کردند. با این حال، پروژه یام ، پس از این رشد ناگهانی به دلیل یک باگ، دچار مشکل شد و هنوز  نسخه ارتقا یافته آن راه‌اندازی نشده است.

با وجود رشد روز‌افزون پروژه‌های دیفای، برخی از کارشناسان صنعت کریپتوکارنسی‌ها، همچنان درباره آن خوش‌بین نیستند و نسبت به آن شک و تردید دارند. به عنوان مثال، تونی ویز(Tone Vays)، یکی از تریدرهای سابق وال استریت ، قراردادها و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را با حباب ICO در سال ۲۰۱۷ مقایسه کرده و آن را «حماقتی حتی بزرگ‌تر از ICO» خوانده است.

 

در گزارش دیگری توسط Glassnode، نموداری منتشر شد که نشان می‌دهد کاربران جدیدی که  وارد این بازار می‌شوند، اتریوم را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند و این موضوع می‌تواند به دلیل طرح‌هایی مانند yield-farming  باشد که توسط دیفای ارائه شده است. نمودار منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های جدید اتریوم به بیشترین میزان خود، یعنی  ۴۷,۱۲۲,۰۱۷ عدد رسیده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.