شایعات شکست پروژه‌های دیفای اغراق شده هستند!

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

هفته گذشته برای بیت کوین بسیار پر تلاطم بود و دیفای نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ است.

در روزهای پیشین، یکی از رمزارزهای مربوط به دیفای، SUSHI پس از رشد نجومی‌ای که داشت، ناگهان سقوط کرد و بیت کوین و اتریوم را نیز به دنبال خود کشاند. بیت کوین پس از رسیدن به ۱۲,۴۰۰ دلار، هفته قبل به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و از آن زمان تاکنون در نزدیکی همان سطح پشتیبانی قرار دارد. اتر نیز از بالاترین سطح خود یعنی ۴۸۸ دلار به ۳۲۲ دلار رسید.

 

در ادامه بر این اتفاقات مروری خواهیم داشت:

نقدینگی Uniswap با موفقیت به فورکِ آن، یعنی SushiSwap منتقل شد؛ در ابتدا تنها ۵۰ درصد از نقدینگی Uniswap یعنی حدود ۸۱۰ میلیون دلار توکن، به این فورک منتقل شده بود اما در انتهای کار این مقدار به بالاترین میزان یعنی ۸۶۰ میلیون دلار رسید.

اندکی پس از رشد چشم‌گیر SUSHI، بنیا‌‌ن‌گذار ناشناس آن با نام مستعار «Chef Nomi»، کلیه سرمایه خود و به ارزش حدود ۲۷ میلیون دلار را از صندوق شرکت برداشت و این حرکت باعث شد بسیاری از طنزپردازان کریپتوکارنسی در توییتر اظهار کنند که:

نومی آشپزخانه را ترک کرد.

 

پس از این اتفاق همان‌طور که انتظار می‌رود، مردم اعتماد خود به این توکن را از دست دادند و سریعا اقدام به فروش کردند؛ این فروش ناگهانی دامن‌گیر سایر کریپتوها از جمله بیت کوین و اتر شد و دیفای به طور کلی حدود ۵۰ درصد سقوط کرد.

 

با این حال، از بعد از ظهر جمعه پیشین، نشانه‌هایی حاکی بر تلاش نفس‌گیر بازار، برای رشد دوباره مشاهده شده است؛ خروج سرمایه از دیفای کاهش یافته و معاملات آتی دوباره به جریان افتاده است.

 

دیفای

 

با وجود این‌که در حال حاضر دیفای تضعیف شده است اما همچنان سرمایه‌های جدیدی در حال سرازیر شدن به آن هستند و این امر منجر به جلب حمایات مالی و اجتماعی بیشتری خواهد شد.

تعدادی از کارشناسان نسبت به ترکیدن حباب دیفای واکنش شدید نشان داده و حتی آن را با حباب ICO در سال ۲۰۱۷ مقایسه کرده‌ و اظهار داشته‌اند که مردم از آن اتفاق درس عبرت نگرفته‌اند؛ با این حال این اتفاق یک تفاوت بزرگ با حباب ICO دارد: این‌که در حال حاضر بازار ثانویه با ثبات‌تر از آن زمان است. از طرفی در طول دو سال گذشته نیز، دارایی‌های دیجیتال با وجود گذراندن پستی و بلندی‌های زیاد، رشد چشمگیری داشته‌اند.

تریدرها در دیفای می‌توانند در ازای تامین نقدینگی برای صرافی‌های متمرکز و پروتکل‌های وام‌دهی مانند Balancer و Compound، کسب درآمد داشته باشند و توکن دریافت کنند؛ چیزی که پیش از این و قبل از ظهور دیفای وجود نداشته است و از همین‌رو می‌توان آینده روشنی را برای آن پیش‌بینی کرد.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.