واکنش فعالان حوزه‌ کریپتوکارنسی به ثبت رکورد تاریخی بیت کوین چه بوده؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آذر ۱۳۹۹

با گذشتنِ قیمت بیت کوین از مرز ۲۰,۰۰۰ دلار، بازار کریپتوکارنسی‌ها دوباره شور و هیجان تازه‌ای گرفت و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در زمان نوشتن این خبر، بیت کوین در کمال شگفتی از این سطح هم فراتر رفت و اکنون در وب‌سایت کوین‌مارکت کپ با ارزش ۲۲,۲۴۵/۶۹ دلار ثبت شده است.

بیت کوین

این اتفاق نظر افراد فعال در این حوزه را به خود جلب کرده و منجر به اظهار نظرهایی از جانب آنان شد؛ در ادامه به برخی از این نظرات نگاهی خواهیم انداخت:

  • زک پرینس (Zac Prince)، مدیرعامل پلتفرم BlockFi، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Decrypt، در این‌باره اظهار داشت:

همه ما می‌دانستیم که بالاخره این اتفاق می‌افتد، فقط مسئله زمان رخ دادنِ آن بود. این‌که می‌بینم رونقِ بازار بیت کوین در حدی است که سختی‌های این صنعت در این سال‌ها را جبران می‌کند به من حس خوبی می‌دهد. من فکر می‌کنم که این اول راه است و تا سال آینده شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

  • عده‌ای دیگر از افرادِ فعال در این حوزه، در یک بازه زمانیِ طولانی‌تری به پیشرفت بیت کوین نگاه می‌کنند. پیتر اسمیت (Peter Smith)، مدیرعامل شرکت کیف پول بیت کوین Blockchain.com خاطرنشان کرد:

    بیت‌کوین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، در حال طی کردن مرحله‌ی آزمایشی و اثبات خود بود و بعد از آن، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ فهمیدیم که این رمزارز عملکرد مناسبی دارد. از سال ۲۰۱۷ به بعد، عملکرد این رمزارز آن‌قدر خوب بوده که در نظر گرفتن و توجه به آن اجتناب‌ناپذیر بوده است و شرط می‌بندم که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

  • با وجود این اظهار نظرهای خوش‌بینانه، برخی کارشناسان معتقدند که مسیر سختی پیش روی بیتکوین است. الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل پلتفرم وام‌دهی سلسیوس می‌گوید:

فعلا هیجان‌زده نشوید، ما قبل از این‌که قیمت بیت کوین تا اواخر سال ۲۰۲۱ به ۳۰,۰۰۰ دلار برسد، چندین بار شاهد ناحیه‌ی مقاومتی ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار دلار خواهیم بود و فکر می‌کنم که در یک آخر هفته با کاهش حجم معاملات، حتی شاد ریزش قیمت این رمزارز تا سطح ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار هم باشیم.

 

چه عواملی به افزایش قیمت فعلی بیت کوین دامن زده‌اند؟

عوامل زیادی در رالی کنونی بیت کوین نقش داشته‌اند و رو آوردن موسسات مالی بزرگ را می‌‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل دانست؛ اخیرا پی‌پال قابلیتِ خرید و فروش بیتکوین را به پلتفرم خود افزوده و شرکت بزرگ MicroStrategy نیز مقدار زیادی بیتکوین خریداری کرده است.

ویلیام نوبل (William Noble)، تحلیل‌گر ارشد فنیِ Token Metrics، با اشاره به اقدامات مایکل سیلر (Michael Saylor)، مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی و خرید بیت کوین توسط او اظهار داشت:

درس مهمی که از رسیدن قیمت بیت کوین به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار می‌گیریم این است که نباید مانع راه مایکل سیلر شوید. او هر بار ده‌ها میلیون بیتکوین می‌خرد و کاری به قیمت آن ندارد. در واقع می‌توانم بگویم که خریداران نهادیِ دیگر هم نسبت به قیمت بیت کوین حساس نیستند؛ آن‌ها باید قبل از پایان سال میلادی اقدام به خرید این رمزارز کنند، وگرنه از قافله عقب می‌مانند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.