بیت کوین در مسیر رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار: پیش‌بینی استراتژیست ارشد بلومبرگ

پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

بر اساس گزارش جدیدی از بلومبرگ، قیمت ارزهای دیجیتال به رهبری بیت‌کوین و اتریوم در مسیر رسیدن به بالاترین سطح خود هستند. پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین توسط مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ اراِئه شده است. او طبق اطلاعیه‌ای پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین بعد از اصلاح گسترده در تابستان، در مسیر رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار است. همچنین بیت کوین را دارایی ذخیره جهانی و مکملی برای دلار آمریکا معرفی کرده است. برای بررسی و اطلاع از جزئیات خبر، این متن را دنبال کنید.

طبق گفته استراتژیست ارشد بلومبرگ، بیت کوین و اتریوم بعد از اصلاح ۵۰ درصدی که در این تابستان تجربه کردند، در مسیر رشد قیمت قرار گرفته‌اند. روز جمعه نیز ارزش بازار رمز ارزها به بالاترین مقدار خود در سه ماه اخیر رسید. مایک مک گلون، استدلال کرد که اولین ارز رمزنگاری شده(BTC) در راه تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره‌ی جهانی است که مکمل دلار ایالات متحده است.

پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم

پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین

استراتژیست ارشد بلومبرگ پیش بینی کرده است که بعد از اصلاح قیمتی، کمترین هدف بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار و کمترین هدف اتریوم ۵۰۰۰ دلار است. وی همچنین این هدف‌ها را در کوتاه مدت در نظر دارد و برای بلند مدت به آینده بیت کوین امیدوار است.

پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین توسط مک گلون، BTC را در مرکز سیستم مالی جهان قرار می‌دهد. وی اعتقاد دارد بیت کوین نمایانگر آینده دیجیتالی است. در ادامه استدلال خود به این موضوع اشاره می‌کند:

ما آینده‌ی بیت کوین را ذخیره دارایی دیجیتال پیش‌بینی می‌کنیم که مکملی برای ذخیره ارز دلار است.

طرفداران بیت کوین همواره اعتقاد داشتند که این رمز ارز برای تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره جهانی بالغ می‌شود. این اعتقاددقیقا در عصری به وجود آمده است که بانک‌ها عرضه پول را افزایش داده و قیمت کالاها و خدمات را بالا برده‌اند. نتیجه این افزایش عرضه پول افزایش نابرابری است.

ارزش بیت کوین در محافل زیادی نیز مورد بحث قرار گرفته است. JPMORGAN CHASE و BLACK ROCK  استدلال می‌کنند که BTC سهم بازار طلا را به عنوان ذخیره ثروت از بین می‌برد.

قیمت بیت کوین در روز جمعه به ۵۱۰۰۰ دلار صعود کرد، زیرا ارزش بازار رمز ارزها در سه ماه گذشته به بالاترین سطح خود رسید. ارزش بازار رمز ارزها در روز جمعه به عدد ۲٫۴ تریلیون دلار رسید، در حالیکه در اواسط ماه ژوئیه ۱٫۲ تریلیون دلار بود.

احتمال افزایش قیمت بیت کوین به دلیل محدود بودن آن

تعریف اقتصاد از نظر صاحب نظران به این صورت است: تخصیص بهینه منابع محدود.

طبق گزارش bitcoinmagazine عرضه و تقاضا همواره به تعادل می‌رسند و هرگاه تقاضا بیشتر از عرضه شود، می‌توان عرضه را افزایش داد تا به تعادل قیمت رسید. این موضوع در منابعی که کمیاب نیستند یا از کمیابی نسبی برخوردار هستند مورد قبول است، اما برای منابعی که کاملا کمیاب هستند، عرضه ثابت است و تقاضا و عرضه به تعادل نمی‌رسد، که باعث افزایش قیمت می‌شود.

منابع از لحاظ کمیاب بودن انواع مختلفی دارد:

  • دسته‌ای از منابع کمیاب نیستند، مثل دلار. هر زمان که تقاضا برای دلار بیشتر شد می‌توان آن را بیشتر عرضه کرد.
  • دسته‌ای دیگر از منابع کمیابی نسبی دارند، مثل طلا. طلا به نسبت انرژی می‌تواند استخراج شود، و اگر مواد و انرژی لازم برای استخراج تهیه شود، می‌توان عرضه طلا را نیز افزایش داد و این باعث کاهش قیمت آن می‌شود.
  • دسته‌ی آخر مربوط به منابعی است که کمیاب مطلق هستند، مثل بیت کوین. نرخ انتشار و عرضه بیت کوین ثابت است و نمی‌توان عرضه آن را افزایش داد.

به زبان ساده‌تر منابعی مانند بیت کوین که کمیاب مطلق هستند زمانی که تقاضا برای آن زیاد باشد قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد چرا که هم نرخ انتشار و هم تعداد محدود است و نمی‌تواند عرضه را بیشتر کرد.

تمام تحلیل‌های انجام شده در این مقاله، مربوط به سایت‌های منبع بوده و پیشنهادی برای خرید، فروش و یا سرمایه گذاری از طرف بیتستان نیست.

جدیدترین خبرهای مربوط به بیت کوین را در لینک زیر بخوانید

جدیدترین اخبار بیت کوین

منابع این خبر: cointelegraph.com و bitcoinmagazine

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.