واکنش بیت کوین و بازار سهام به برنده شدن بایدن در انتخابات چه خواهد بود؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آبان ۱۳۹۹

بالاخره نتایج انتخابات کشور آمریکا مشخص شد و بایدن برنده‌ی این رقابت شد. 

اکنون سوال اکثر تحلیل‌گران دنیای کریپتوکارنسی‌ها این است که این اتفاق بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ چه تاثیری خواهد گذاشت؟ 

علاوه بر قیمت بیت کوین، تاثیر پیروزی بایدن بر بازار سهام نیز مورد بحث است.

سه عامل اساسی که برای پاسخ‌گویی به این سوال باید در نظر گرفت، عبور نهایی از دور جدید محرک اقتصادی، تقویت دلار آمریکا و بازیابی بازار سهام است.

بیت کوین

محرک اقتصادی می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود

قبل از برگزاری انتخابات کشور آمریکا، دونالد ترامپ اظهار داشت که قصد دارد اقدامات لازم جهت محرک اقتصادی را تا بعد از انتخابات به تاخیر بیندازد. به دنبال آن، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تلاش کردند تا به یک تصمیم واحد و نهایی برسند.

پیروزی بایدن چشم‌انداز بسته محرک اقتصادی را تا پایان سال میلادی جاری مشخص می‌کند. دموکرات‌ها در جلسه کنگره‌ای که در ماه اکتبر برگزار شد، یک بودجه ۲/۲ تریلیون دلاری را برای این کار پیشنهاد داده بودند اما این پیشنهاد از طرف مجلس سنا حمایت نشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که دور دوم برنامه محرک اقتصادی می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود، زیرا این اقدام به طور قابل توجهی شرایط اقتصادی کشور آمریکا را آرام می کند و منجر به بهبود شرایط اقتصادی نیز می‌شود. با بهبود و آرام شدن شرایط اقتصادی، سرمایه‌گذاران بیشتر ترغیب می‌شوند تا در دارایی‌های پر ریسک سرمایه‌گذاری کنند.

با وجود این‌که در ماه‌های اخیر دید سرمایه‌گذاران نسب به بیت کوین، از یک دارایی پرریسک به یک دارایی امن تغییر کرده است، اما مواردی مشاهده شده که قیمت بیت کوین همزمان با بازار سهام نیز تغییر کرده است؛ بنابراین حتی در صورت عدم تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به دارایی‌های ریسک پذیر، باز هم قیمت بیت کوین می‌تواند افزایش یابد.

 

افزایش قیمت دلار

اگر دولت بایدن یک بسته محرک اقتصادی را تایید کند، قیمت دلار آمریکا افزایش خواهد یافت.

دلار آمریکا از ماه مارس (اسفند ۱۳۹۸) نسبت به ارزهای دیگر ضعیف‌تر عمل کرده است؛ با تضعیف شدن دلار آمریکا، طلا، بیت کوین و سایر دارایی‌های با ارزش دیگر تقویت شده‌اند زیرا بین دلار و آن‌ها یک رابطه منفی وجود دارد.

به همین ترتیب، این احتمال وجود دارد که دور دوم محرک اقتصادی و در نتیجه افزایش اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران بتواند در ابتدا تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین داشته باشد، اما با گذشت زمان و با تقویت دلار فشار فروش بر بیت کوین و طلا افزایش خواهد یافت. با افزایش قیمت دلار و افزایش فشار فروش بر بیت کوین، ممکن است شاهد کاهش قیمت این رمزارز باشیم.

 

ممکن است نتیجه انتخابات منجر به روند صعودی بازار سهام شود

تحلیل‌گران اعتقاد دارند که نتیجه انتخابات بتواند بر بازار سهام نتیجه مثبت داشته باشد و منجر به بهبودی این بازار شود.

با وجود این‌که اکثر تحلیل‌گران بر این باورند که ممکن است سیاست‌های مالیاتی بایدن منجر به کساد بازار سهام شود، اما این احتمال وجود که بازار سهام در کوتاه مدت در یک روند صعودی قرار بگیرد. 

بورس سهام در طول ماه‌های آگوست و سپتامبر با افت شدیدی روبرو شد، زیرا تحلیل‌گران نسبت به تاثیر انتخابات بر این بازار هشدار داده بودند؛ با  این حال بعید است که گمانه زنی‌ها در مورد نتیجه انتخابات منجر به افزایش فروش دارایی‌های پر ریسک شده باشد.

با به پایان رسیدن رقابت انتخابات در سال ۲۰۲۰، عدم قطعیت در بازارها کمتر شده و این موضوع می‌تواند باعث بهبود سهام در کنار سایر دارایی‌های پر ریسک شود. 

 

جیک سروینسکی (Jake Chervinsky) مشاور عمومی شرکت Compound Finance، اظهار داشت که بایدن هنوز موضع خود را به صورت عمومی نسبت به ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است:

رئیس جمهور منتخب بایدن دیدگاه خود را در مورد ارزهای دیجیتال به صورت علنی بیان نکرده است. وضعیت سیاست‌گذاری رمزارزها در کشور آمریکا تا چهار سال آینده به این بستگی دارد که چه کسی مقام مسئولِ این حوزه را بر عهده می‌گیرد.

 

در حالی که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که جو بایدن برنده انتخابات ۲۰۲۰ است، ترامپ هنوز تسلیم نشده است و اصرار به بازشماری آرا دارد. در صورت بروز این اتفاق، ترس و نوسان ایجاد شده می‌تواند به سرعت وارد بازارها شود و منجر به سقوط قیمت سهام و رمزارزها شود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.