منقضی شدن قراردادهای آتی بیت کوین در روز جمعه، به نوسانات بازار دامن خواهد زد!

بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ دی ۱۳۹۹

براساس گزارش کوین‌تلگراف، پلتفرم ارائه دهنده‌ی اطلاعات کریپتویی Skew، در روز دوشنبه طی یک پست توییتری اعلام کرد که ۱۰۲,۲۰۰ قرارداد آپشن بیت کوین، در روز جمعه منقضی می‌شوند.

قراردادهای آپشن به دارندگان این امکان را می‌دهد که بیت کوین را با قیمت مشخصی یا قیمت اعمال (strike price)، خریداری کنند و یا به فروش برسانند. قیمت اعمال، قیمتی است که در زمان سررسید قرارداد خرید و یا فروش، دارایی مورد نظر به آن قیمت معامله خواهد شد. براساس گزارش Skew، قیمت‌های اعمال در روز جمعه، اطراف سطوح ۱۵,۰۰۰ دلار و ۲۰,۰۰۰ دلار هستند.

بیت کوین

گفتنی است تاریخی که انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین سر می‌رسد، یک روز مهم برای بازار کریپتوکارنسی‌ها است. با نزدیک شدن به این تاریخ، دارندگان وضعیت قراردادهای خود را مشخص می‌کنند و این موضوع در روز انقضای قراردادها، می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی گسترده‌ای در این دارایی‌ها شود. تریدرهایی که به سود مورد نظرشان رسیده‌اند ممکن است اقدام به فروش کنند و منجر به سقوط بازار شوند.

بیت کوین

این اتفاق منجر به نوسانات قیمتی شدیدی در بیت کوین نیز می‌شود و معمولا این تاثیر تقریبا یک یا دو روز قبل از روز منقضی شدن مشخص می‌شود.

در سال میلادی جاری با رو آوردن موسسات سرمایه‌گذاری بزرگ به بیت کوین، قراردادهای مشتقات (Derivatives) کریپتویی نیز افزایش یافت. در هفته‌ی گذشته پلتفرم مشتقات رمزارز Deribit، معاملات آتی بیت کوین خود را با قیمت اعمال ۱۰۰,۰۰۰ دلار در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱، پیشنهاد داد. می‌توان گفت که اکثر علاقه‌مندان بیت کوین انتظار دارند قیمت این رمزارز تا سال آینده به ۶ رقم برسد و قراردادهای آتی خود را می‌توانند بر اساس این پیش‌بینی انجام دهند.

در حال حاضر بیت کوین در یک بازار گاوی قوی قرار دارد که سرمایه‌گذاران نهادی و معاملات بزرگ OTC را می‌توان یکی از دلایل آن دانست. با وجود نوسانات قیمتی پیش‌بینی شده برای بیتکوین، می‌توان گفت که به دلیل تقاضای گسترده‌ی موسسات، این رمزارز دارای پشتوانه‌ و حمایت خوبی است.

در انتها نیز شایان ذکر است که در روز کریسمس، ۲/۳ میلیارد دلار معامله‌ی آتی بیت کوین اکسپایر خواهد شد و زمینه را برای یک هفته‌ی پرنوسان و بی ثبات در بازار کریپتوکارنسی‌ها فراهم خواهد کرد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.