ارتباط قیمتی بیت‌ کوین، دلار و بازار سهام

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ مهر ۱۳۹۹

فکر می‌کنید با توجه به چاپ بی‌رویه دلار، توسط فدرال رزرو آمریکا و احتمالا سقوط آن، چه اتفاقی برای بیت کوین خواهد افتاد؟

مکس کایزر (Max Keiser)، یکی از طرفداران و سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین اخیرا اظهار داشته که بین این رمزارز و بازار سهام، همبستگی وجود ندارد.

وی اخیرا در پاسخ به پستی که ادعا کرده بود با سقوط بازار بورس، بیتکوین هم سقوط می‌کند، نوشت که این‌طور نیست و بیت کوین با هیچ یک از دارایی‌های سنتی رابطه معناداری ندارد. وی در ادامه اضافه کرد، تنها دارایی‌ای که با بیتکوین رابطه دارد، دلار آمریکاست که بین این دو، یک همبستگی منفی وجود دارد.

بیت کوین

 

 

اما چه چیزی بیت کوین را از دلار آمریکا متمایز می‌کند؟

ویژگی منحصر به فرد بیت کوین در مقایسه با دلار آمریکا،  محدود بودن آن است، زیرا همان‌طور که می‌دانیم، تعداد نهایی بیتکوین‌ها ۲۱ میلیون عدد است. در حالی‌که با توجه به چاپ بی‌رویه دلار، توسط فدرال رزرو آمریکا  که امسال آغاز شده است، بسیاری از طرفداران بیتکوین انتظار دارند که این رمزارز به زودی سر به فلک بکشد. این تزریق بی‌رویه پول در آینده تورم فوق العاده‌ای را ایجاد خواهد کرد و می‌تواند منجر به سقوط دلار شود؛ با این حال این چاپ بی‌رویه تاکنون بر بیت کوین تاثیری نداشته است.

 

علی‌رغم پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه برای بیتکوین، این رمزارز در هفته گذشته، روزهای پر چالشی را سپری کرده و قیمت آن پس از رسیدن به مقاومت ۱۲۰۰۰ دلار ناگهان سقوط کرد و به ۱۰,۶۲۷ دلار و سپس ۱۰,۴۱۱ دلار رسید. در حال حاضر برترین رمزارز بازار در یک محدوده اطراف قیمت ۱۰,۳۰۰ دلار در نوسان است. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.