تسلط دلار بر بازار توسط ارزهای دیجیتال به چالش کشیده می‌شود!

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

 دیک بوو (Dick Bove)، تحلیل‌گر ارشد تحقیقاتی در گروه سرمایه اودئون (Odeon Capital Group)، که یک بانک سرمایه‌گذاری در نیویورک است، در۱۴ آگوست (۲۴ مرداد)، اظهار داشت که سیستم مالی منطبق بر دلار آمریکا، می تواند به دلیل چالش‌های ایجاد شده ناشی از سیستم بالقوه چند ارزی (multiple-currency)، که شامل ارزهای دیجیتال نیز است، به پایان خود نزدیک شود.

سیستم چند ارزی، به یک سیستم مالی اطلاق می‌شود که امکان خرید و فروش و معاملات را با ارزهای متنوع و خارجی را فراهم می‌کند، به این صورت انجام معاملات بین‌الملل برای افراد فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:

«ارزهای جدید می‌توانند هر چیزی از جمله کاغذ، فلز و یا ارزهای دیجیتال باشند و با این‌که احتمال این اتفاق بسیار ترسناک است، اما ممکن است رخ دهد.»

این تغییر احتمالی در سیستم مالی جهان، پس از افزایش قیمت طلا و سایر فلزات گران‌بها مطرح شد. دلار نیز توسط عوامل مختلفی از جمله رنمینبیِ چین و عرضه زیاد پول، در معرض این خطر قرار گرفت.

رنمینبی (renminbi) یکای پول رسمی کشور چین است و معنای تحت‌اللفظیِ «رنمینبی» پول رایج مردم است. 

پیش از این نیز، یکی از بانکداران سابق چینی اظهار داشت که استفاده گسترده از رمزارز ها، می‌تواند منجر به اصلاحات مالی گسترده‌ای شود و بهتر است که در سیستم‌های مالی کشور، ارز دیجیتال، جایگزین ارز فیات شود

بوو، که پنج دهه است وال استریت را ساپورت مالی می‌کند، با اشاره کردن به رالی اخیر بیتکوین، از این‌که ارزهای دیجیتال می‌توانند گزینه‌ای برای جایگزینی دلار باشند صحبت کرد و گفت:

هر چیزی که مردم آن را بپذیرند، می‌تواند به عنوان ارز مورد استفاده قرار بگیرد.

 

با این حال و با وجود توجه وی به رمزارز ها، بوو نتیجه گرفت که در حال حاضر، طلا  گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران است تا از خود در برابر خطرات رو به افزایش موجود در سیستم دلار، محافظت کنند.

 

قیمت بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.