بیت‌ کوین، از طلا هم طلاتر است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مهر ۱۳۹۹

مقایسه همیشگی بیت کوین و طلا همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که این مقایسه به پایان نخواهد رسید.

بنیا‍‌ن‌گذار صرافی جمینی (Gemini)، تایلر وینکلوس (Tyler Winklevoss)، در ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور)، در توییتی در این‌باره اظهار داشت که بیت کوین در بازی خود، طلا را شکست خواهد داد:

بیت کوین از نظر ارزش، حتی از خود طلا هم بالاتر و طلاتر است! و این برتری نه یک ذره، بلکه ده‌ها برابر است!

 

در دهه گذشته قیمت بیت کوین افزایش چشم‌گیری داشته و توانسته از خیلی دارایی‌ها پیشی بگیرد. در حال حاضر اکثریت مردم این رمزارز را یک ارز دیجیتال با ارزش برای ذخیره دارایی‌شان می‌دانند و حتی این سکه را با طلا، فلزی گران‌بها که هزاران سال توسط مردم برای پس‌انداز استفاده می‌شد، مقایسه می‌کنند. 

اخیرا نیز یک تریدر کریپتوکارنسی با نام مستعار NebraskanGooner، خطاب به Cointelegraph در این‌باره گفته است: 

من نمی‌فهمم که چرا بین طلا و بیتکوین رقابت وجود دارد. هرکدام از آن‌ها برای پس‌انداز کردن ارزش‌مند هستند.

 

وینکلوس در پست خود در شبکه‌های اجتماعی، نموداری را منتشر کرد که این دو دارایی را باهم مقایسه می‌کند. در این نمودار، از بین هفت دارایی، طلا رتبه اول از نظر حجم ذخیره پول مردم را در اختیار داشت؛ مارکت کپ طلا ۹ تریلیون دلار و مارکت کپ بیتکوین ۲۰۰ میلیارد دلار بود. با این حال، بیت کوین از نظر محدود بودن، دوام، قابلیت حمل و عدم امکان تقلب، بر طلا برتری دارد.

بیتکوین

در سال ۲۰۲۰، غول‌های بزرگی در این رمزارز سرمایه‌گذاری کردند و با این کار باعث شدند که مردم بیشتر بیت کوین را به عنوان یک دارایی با ارزش برای ذخیره کردن در نظر بگیرند. 

 

شاید به همین دلیل باشد که برخی فکر می‌کنند در آینده‌ای نه چندان دور، اکثریت مردم به جای طلا، بیتکوین را برای ذخیره اموال و پس‌انداز کردن پول‌شان انتخاب می‌کنند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.