افزایش همبستگی بیت کوین و طلا

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

در طول تاریخ همواره طلا به عنوان یک دارایی امن و ضد تورمی برای سرمایه‌گذاری عمل کرده است. ارزش این فلز به صورت مداوم افزایش می‌یابد و همین موضوع منجر به اعتماد مردم برای ذخیره اموالشان در قالب طلا شده است.

پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، تقاضای مردم آمریکا برای دارایی‌های امن، از جمله طلا افزایش یافت و این افزایش تقاضا نیز می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

 با این حال این موضوع چه تاثیری بر بیت کوین دارد؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، همبستگی بین طلا و بیت کوین اخیرا به بیشترین حد یک ساله خود رسیده است و این افزایش می‌تواند نشانگر اعتماد بیشتر سرمایه‌گذارن به بیت کوین، به عنوان یک دارایی امن باشد. 

طلا از بسیاری از دارایی‌های سنتی در سال ۲۰۲۰، بهتر عمل کرده است و با توجه به روند صعودی‌اش و همبستگی قوی که با بیتکوین دارد، می‍‌تواند این رمزارز را نیز به همراه خود به اوج ببرد.

بیت کوین

یکی از دلایل وجود این همبستگی می‌تواند به دلیل احساسات بازار باشد که به واسطه توجه موسسه‌های بزرگ به بیت کوین، ایجاد شده است. به عنوان مثال چندی پیش U.Today گزارش داد که شرکت بزرگ تجاری آمریکایی، به نام MicroStrategy، اخیرا ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. پس از این خرید انبوه، حجم سهام این رمزارز در یک بازار بورس آتی بیتکوین در آمریکا افزایش یافت و به بالاترین میزان خود رسید.

 

در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا این همبستگیِ قوی باقی خواهد ماند؟ در این همبستگی کدام دارایی از دیگری سبقت می‌گیرد؟

تایلر وینکلوس (Tyler Winklevoss)، یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین، اظهار داشت که طلا به دلیل قدیمی‌تر بودن، بیشتر مورد اعتماد مردم است، اما در نهایت بیت کوین می‌تواند به یک دارایی تثبیت شده تبدیل شود و از طلا پیشی بگیرد:

«از آ‌ن‌جا که طلا دارای یک قدمت چند هزار ساله و با پایه و اساس قوی است، برای افرادی که رسیک‌پذیری بالایی ندارند، انتخاب کوتاه‌مدت و میان‌مدت مناسبی است؛ همچنین بیت کوین هنوز جوان است و در حوزه‌های قضایی هنوز ابهاماتی درباره آن وجود دارد. با این وجود، ما معتقدیم که بیت کوین در نهایت بر طلا پیروز خواهد شد.»

در طول دو سال گذشته، صنعت کریپتوکارنسی رو به رشد بوده است و قانون‌گذاران متعددی این صنعت را به رسمیت شناخته‌اند؛ به عنوان مثال گروه ویژه اقدام مالی FATF، در حال ایجاد چارچوبی برای مبادله رمزارزها است. بنابراین برای اینکه بیت کوین بتواند این روند صعودی و روبه‌رشد خود را حفظ کند، باید زیرساخت‌های خود را به صورت مداوم بهبود ببخشد.

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.