خرید بیش از ۲۱ هزار بیت‌کوین، توسط شرکت MicroStrategy!

عرضه کل بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

مدیر عامل MicroStrategy، که به تازگی ۲۱۴۵۴ بیت کوین را خریداری کرده است، این رمزارز را “طلای دیجیتال” نامید و به اعتقاد حامیان بیتکوین، این موضوع باعث می‌شود که دنیای تجارت هم عقیده‌ای مشابه راجع به این کریپتو پیدا کنند.

این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت اطلاعاتی بازرگانی تجاری در جهان است، بیتکوین را به عنوان رمزارز منتخب خود برای ذخیره دارایی خزانه‌اش برگزیده است و با خرید بیش از ۲۱,۰۰۰ بیت کوین در ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد)، شگفتی همگان را برانگیخت. هر دلیلی که پشت این اقدام نهفته باشد نشان می‌دهد که به زودی مشاغل بزرگ نیز چاره ای جز اتخاذ چنین تصمیمی ندارند.

مدیرعامل این شرکت، مایکل سایلور (Michael Saylor) در بیانیه ای اعلام کرد که قطعا و بدون هیچ قید وشرطی، برترین کریپتوکارنسی جهان، بیت کوین، بر ارزهای فیات و حتی طلا نیز برتری دارد.

او اظهار داشت:

بیت کوین طلای دیجیتالی است که از هر پولی که پیش از این وجود داشته، سخت‌تر ،قوی‌تر، سریع‌تر و باهوش‌تر است.

اظهارات او به طرفدارن پیشین بیت کوین، خصوصاً سیفدیان آموس (Saifedean Ammous) شباهت دارد.  آموس در کتاب خود با عنوان “استاندارد بیت کوین” توضیح داد، که محدود بودن ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، دلیل برتری آنها بر هر پولی است که تاکنون وجود داشته است.

سیلور نیز مانند آموس، معتقد است که ساختار بیت کوین تضمین می کند که ارزش آن، با گذشت زمان فقط افزایش می‌یابد.

او اظهار داشت:

ما انتظار داریم که ارزش بیتکوین با پیشرفت های تکنولوژی و گسترش پذیرش آن بیشتر شود.

 

شک و تردید در مورد آینده ارزهای فیات

اقدام اخیر این شرکت و برگزیدن کریپتوکارنسی به جای ارزهای فیات، بحث های زیادی را ایجاد کرده است.

این شرکت با خرید ۲۱۴۵۴ بیت کوین و با ارزش، ۲۵۰ میلیون دلار در اواخر ماه گذشته (با توجه به اینکه کل موجودی بیتکوین ۲۱ میلیون سکه است)، در حال حاضر ۰/۱ درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد و این موضوع می‌تواند منجر به گران‌تر شدن این رمزارز شود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد این شرکت ۰/۱ درصد از عرضه کل بیتکوین را خریداری کرده است و شرکت‌های کمی هستند که قادر به انجام چنین کاری باشند.

از نظر سیلو، چندین اتفاق باعث روی آوردن این شرکت به بیت کوین شد. بحران اقتصادی و بهداشت عمومی ناشی از همه‌گیری COVID-19 ، اقدامات محرک اقتصادی بی سابقه دولت برای تسهیل کمی (Quantitative easing) در جهان و عدم قطعیت سیاسی و اقتصادی جهانی، از این اتفاقات بوده است.

وی ادامه داد که آنچه در نتیجه Covid-19 رخ داد، بعداً باعث بروز مشکلات بیشتری خواهد شد:

ما معتقدیم که همه این عوامل در کنار هم ممکن است تاثیر قابل توجهی در کاهش ارزش واقعی بلند مدت ارزهای فیات و بسیاری دیگر از دارایی‌های سنتی که به طور سنتی به عنوان دارایی در خزانه شرکت‌ها نگهداری می شوند، داشته باشند.

 

Cointelegraph از تاثیرات مخرب روش‌هایی مانند  تسهیل کمی، و اتفاقاتی که مصرف کنندگان را ترغیب می کنند که برای حفاظت از دارایی‌هایی خود از سیستم‌های ارزهای فیات دست بکشند، گزارش داد.

 

به اعتقاد جیسون یانوویتس ( Jason Yanowitz)، بنیا‌ن‌گذار شبکه رسانه‌های مالی BlockWorks Group، این اقدام سیلور منجر به نوآوری‌های زیادی در کل حوزه تجارت خواهد شد. او اظهار داشت که:

مدیرعامل MicroStrategy، گفته است که آن‌ها برای جلوگیری از تورم، این حجم از بیت کوین خریداری کرده‌اند و سرانجام هر کمپانی همین کار را خواهد کرد.

 

Cointelegraph خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد ارزش بیت کوین، دنباله رو ترازنامه‌های تورمی بانک های مرکزی در سال ۲۰۲۰ است.

در نهایت باید خاطر نشان کنیم که سیلور فقط از بیتکوین به شدت تعریف و تمجید کرده است و راجع به این‌که این شرکت، رمزارزهای دیگری را نیز در نظر گرفته باشد، اشاره ای نکرده است.

وی اظهار داشت:

پذیرش جهانی، به رسمیت شناختن نام تجاری، سرزندگی اکوسیستم، تسلط شبکه، انعطاف پذیری معماری ، کاربردی بودن تکنولوژی و ویژگی‌های جامعه بیت کوین از مواردی هستند که باعث برتری آن بر سایر دارایی‌ها، برای کسانی که به دنبال ارزش طولانی مدت هستند، شده است.

 

طول عمر یازده ساله بیت کوین نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌هایی که برای تضعیف این رمزارز شده است، اما همچنان بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی باقی مانده است.

به اعتقاد آموس و افراد دیگر، بیت کوین خودش را ثابت کرده است و سایر رمزارزهای دیگر نتوانسته‌اند محبوبیت بیت کوین را بدست آورند.

ماینرهای بیت کوین نیز ترجیح می‌دهند از این تئوری که امنیت و قدرت بازار این رمزارز در طولانی مدت حتما افزایش می‌یابد، پشتیبانی کنند. از طرفی اصول فنی بیتکوین در حال رشد است که این باعث می‌شود ماینرهای بیشتری به شبکه بپیوندند.

 

قیمت بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.