افزایش هش‌ریت بیت کوین، به دنبال ورود ایران به صنعت ماینینگ

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ مهر ۱۳۹۹

هش‌ریت بیت کوین در سال جاری نوسانات زیادی داشته و اخیرا به بالاترین میزان خود، یعنی ۱۴۳ اگزاهش بر ثانیه رسیده است؛ این رقم نشان‌دهنده افزایش چشم‌گیر قدرت پردازش‌ ماینرهای جدید است.

بیت کوین

به نظر می‌رسد ورود کشور ایران به صنعت ماینینگ، یکی از دلایل عمده افزایش هش‌ریت بیت کوین باشد. یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید برق، تحت عنوان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، در تازه‌ترین اقدام خود به منظور درآمدزایی بیشتر، امکاناتی برای استخراج مستقیم رمزارزها فراهم کرده است.

محسن طرزطلب، مدیرعامل این شرکت در این‌‌باره اظهار داشت:

تجهیزات لازم در سه نیروگاه رامین، نکا و شهید منتظری نصب شده‌اند و اوراق مناقصه نیز به زودی در وب‌سایت  SetadIran.ir قرار داده می‌شود.

 

از سال ۲۰۱۸ تاکنون، شرکت‌های تامین انرژی زیادی، برای ارائه خدمات به ماینرها اقداماتی انجام داده‌اند، ولی به نظر می‌رسد که طرح جدید قرار است، یک سرویس تامین انرژی انحصاری را برای ماینرها فراهم کند.

 

 

طرزطلب در ادامه توضیحاتش افزود:

متاسفانه افزایش دائمی هزینه‌ها و وظیفه تامین برق با قیمت ثابت، شکاف زیادی را بین میزان درآمدها و مصرف برقِ کشور ایجاد کرده است؛ بنابراین ما  برای پر کردن این شکاف، به منبع درآمد جدیدی نیاز داریم.

 

ماینرهای چینی اولین کسانی بودند که یک منبع درآمد جدید را برای پر کردن این شکاف، ایجاد کردند؛ آن‌ها به منظور استفاده و بهره‌گیری از برق یارانه‌ای و ارزان، به ایران آمدند و به استخراج رمزارز پرداختند. اما پس از آن ایران سیاست‌های خود را تغییر داد و برای ماینرها مبلغی را به عنوان مالیات در نظر گرفت؛ آن‌ها باید به ازای هر کیلووات برق مصرفی، حدود ۵ سنت (در زمان نگارش این مقاله حدود ۱,۳۵۰ تومان) مالیات پرداخت می‌کردند. این موضوع باعث شد تا بسیاری از ماینرهای چینی به کشورشان بازگردند.

در حال حاضر کشور ایران، شبکه‌ انرژی ویژه‌ای را فقط برای ماینرها فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند در مقیاس بین‌المللی فعالیت داشته باشند. چنین اقداماتی می‌تواند منجر به رونق یافتن ماینینگ بیت کوین و همچنین ارائه راه‌کارهایی، برای دسترسی ایرانیان به معاملات بین‌المللی، بدون نیاز به سیستم بانکی کشور شود.

در نهایت چشم‌انداز خوبی که این خبر ایجاد می‌کند این است که بازارهای داخلی بیتکوین، به راحتی و در مقیاس بزرگ می‌توانند توسعه یابند و معاملات بین‌المللی این رمزارز نیز میسر خواهد شد. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.