استخراج رمزارز، در نیروگاه‌های برق مجاز شد

استخراج رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

طبق گزارش‌های ارائه شده، از این پس نیروگاه‌های صنعتی برق کشور، مجاز به استخراج ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین می‌باشند؛ اما در این فرایند نباید از سوخت یارانه‌ای و کمک هزینه دولتی استفاده کنند.

مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور در تاریخ ۶مرداد، اعلام کرد که:

نیروگاه‌های کشور ازین پس می توانند به عنوان ماینرهای بیت کوین فعالیت کنند؛ به شرطی که تعرفه ها و قوانین مصوب شده را رعایت کرده و مجوزهای لازم را داشته باشند.

او در ادامه اضافه کرد که نیروگاه‌ها برای انجام چنین فعالیتی مجاز به استفاده از سوخت یارانه‌ای نمی باشند.

وی اظهار داشت:

اکنون ما در شرایطی هستیم که تأمین و ذخیره برق، برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و به کسی اجازه نخواهیم داد تا از تعرفه های دولتی، که برای بخش های کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته شده است، برای استخراج بیت کوین سوء استفاده کند؛ حتی اگر ارزش این رمز ارز بیش از ۹۰۰۰ دلار باشد.

 

به گزارش کوین‌تلگراف، پس از اینکه دولت ایران در ژوئیه ۲۰۱۹ (تیر ۱۳۹۸)، استخراج بیت کوین را یک فعالیت صنعتی مورد تایید اعلام کرد، وزارت صنایع، معدن و تجارت ایران، هزار مجوز برای استخراج رمزارز صادر کرد.

پیش از این نیز در خبری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از راه‌اندازی فارم استخراج ارزهای دیجیتال در شهر فرودگاهی امام، خبر داد.

طبق اخبار خبرگزاری ایرنا، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت که ۱۴ ماینر کریپتوکارنسی در ایران بیش از ۳۰۰ مگاوات نیروی برق (MW) درخواست کرده اند؛ که این معادل مصرف برق سه استان کشور است.

طرح تعرفه ای که برای ماینرهای رمزارز در نظر گرفته خواهد شد، به عوامل زیادی مانند قیمت سوخت در خاورمیانه بستگی دارد. درست است که استخراج ارزهای دیجیتال به انرژی زیادی احتیاج دارد، اما برق کشور ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار ارزان تر است. مشهدی در سال ۲۰۱۹ تخمین زد که برای استخراج یک عدد بیت کوین، تنها حدود ۱۴۰۰ دلار از یارانه های دولتی استفاده می‌شود.

 

فروش آنلاین ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.