فروش برق نیروگاه‌های اهواز و اصفهان برای استخراج رمزارز

استخراج رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ مهر ۱۳۹۹

ایران همواره در پی راهی برای به صرفه کردن ماینینگ و استخراج رمزارز برای ماینرها و قانون‌گذاری در این حوزه بوده است. به گزارش وب‌سایت خبری ایسنا، سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد که به منظور تامین شکاف هزینه‌های صنعت برق، در روزهای آینده اقدام به فروش مزایده‌ای برق حاصل از تولید توربین های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز و شهید منتظری اصفهان، برای استخراج رمزارزها خواهند کرد. 

پیش از این نیز محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اظهار داشت که به منظور درآمدزایی بیشتر، امکاناتی برای استخراج مستقیم رمزارزها فراهم خواهد شد و از نصب تجهیزات لازم در سه نیروگاه رامین، نکا و شهید منتظری برای استخراج رمزارز خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در این باره اظهار داشت:

«نوسانات شدید ارزی و ثبات قیمت فروش برق موجب شده است که بین درآمدها و هزینه‌های صنعت برق کشور شکاف بزرگی ایجاد شود و متاسفانه بر ابعاد آن به صورت ماهانه افزوده می‌شود.»

بنابراین وی ایجاد منبع درآمد از طریق فروش برق به ماینرها را یکی از اهداف اصلی صنعت برق ایران برای این طرح بیان کرد:

«براساس قوانین و مقررات ابلاغی هیات وزیران و وزارت نیرو، قرار است که از توان واحدهای نیروگاه‌های توربین انبساطی، برای استخراج رمزارز استفاده شود.»

رجبی مشهدی در ادامه خاطرنشان کرد:

« یکی از راه‌کارهای موجود در این بخش، استفاده از انرژی تولیدی توربین‌های انبساطی است که جهت تولید برق از سوخت گاز، گازوئیل یا مازوت استفاده نمی‌کنند و تنها از طریق جریان گاز برق را تولید می‌کنند. از سوی دیگر برق حاصل در شبکه داخلی نیروگاه تزریق و مصرف می‌شود و به شبکه سراسری متصل نیست.»

سخن‌گوی شرکت مادرتخصصی مدیریت نیروی برق ایران، شرکت توانیر، اظهار داشت که تجهیزات مربوطه در نیروگاه‌های رامین اهواز، نکا و شهیدمنتظری نصب شده است:

 «در این سه نیروگاه بین ۳۰ تا ۴۰ مگاوات ظرفیت تولید برق از توربین انبساطی وجود دارد و قرار است که ۱۵ مگاوات برای استخراج رمزارز در نظر گرفته شود.»

آگهی مزایده فروش برقِ حاصل از تولید توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز و شهید منتظری برای استخراج رمزارزها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، وب‌سایت www.setadiran.ir منتشر شده است و آگهی مزایده مربوط به نیروگاه نکا نیز اواخر هفته جاری منتشر خواهد شد. 

طبق این گزارش، مهلت شرکت در این مزایده برای خرید نیروی برق نیروگاه رامین، ۱۴ مهرماه و برای نیروگاه شهید منتظری ۲۰ مهر ماه است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.