استخراج رمزارز در ونزوئلا قانون‌گذاری شد

استخراج رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مهر ۱۳۹۹

ونزوئلا یکی از کشورهایی است که برای پذیرش صنعت کریپتوکارنسی‌ها و فناوری بلاک چین همواره فراز و نشیب‌هایی داشته است.  در حالی‌که به دنبال بی‌ارزش شدن پول ملی این کشور و به منظور مقابله با تورم، ونزوئلایی‌ها بیش از پیش به ارزهای دیجیتال رو آورده‌اند و در سال ۲۰۲۰، رتبه سوم جهانی در پذیرش کریپتوها را داشته‌اند، تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌ها علیه آنان ادامه داشته و اخیرا نیز مدیر عامل یک صرافی در ۲۴ شهریور، اعلام کرد که با توجه به مقررات و تحریم‌های اعمال شده توسط کشور آمریکا، ارائه خدمات به این کشور را متوقف خواهد کرد.

با این حال، با توجه به دنیای رو به صعود کریپتوکارنسی‌ها، دولت ونزوئلا همیشه نسبت به این صنعت خوش‌بین نبوده است، اما برای همراه شدن با این موج پیشرفت، راهی به جز ایجاد زیرساخت‌های مناسب ندارد.

به گزارش cointelegraph، ژوزلیت رامیرز (Joselit Ramirez)، رییس نظارت ملی بر دارایی‌های کریپتویی در ونزوئلا (SUNACRIP)، به منظور قانون‌گذاری کلیه فعالیت‌های مرتبط با استخراج رمزارز بیانیه‌ای را امضا کرد؛ در این بیانیه اعلام شد که ماینرها برای گرفتن مجوز باید شرایط خاصی را داشته باشند:

ساکنان ونزوئلایی که به استخراج بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال علاقه‎مند هستند، باید درخواست مجوز کنند و به استخر ملی (national pool) استخراج بپیوندند.

 

در این بیانیه همچنین اضافه شده، ماینرهایی که به استخر ملی نپیوندند، از طرف سیستم نظارت بر  دارایی‌های کریپتویی، تحریم خواهند شد.

طبق این قانون‌گذاری، نوع فعالیت نیز باید مشخص باشد؛ به عنوان مثال این‌که فرد می‌خواهد در زمینه استخراج رمزارز اقدام به تجارت کند، دستگاه‌های استخراج را وارد کند و یا با استفاده از تجهیزات، خودش به استخراج رمزارز بپردازد. دولت همچنین برای کسانی که قصد تولید تجهیزات سخت‌افزاری استخراج مانند ASIC یا ایجاد فارم استخراج را دارند، مجوز ویژه‌ای را  صادر خواهد کرد.

SUNACRIP، استخر ملی را به این صورت تعریف کرده است:

ماینرهایی که عضو این استخر ملی هستند، باید سود بلاک را متناسب با توان سخت‌افزاری صرف شده، بین خود تقسیم کنند و زیر نظر سازمان ملی دارایی‌های دیجیتال، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

 

با وجود این قانون‌گذاری، ایلدمارو ویلارول (Ildemaro Villarroel)، وزیر مسکن ونزوئلا ، اخیراً اعلام کرده است که استخراج رمزارز، در هیچ یک از خانه‌های دولتی یا محله‌هایی که بخشی از پروژه (Great Home Mission) هستند، مجاز نیست.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.