دسترسی ونزوئلایی‌ها به معاملات P2P مسدود خواهد شد

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

ری یوسف (Ray Youssef)، مدیر عامل صرافی Paxful، طی بیانیه‌ای در ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور)، اعلام کرد که با توجه به مقررات و تحریم‌های اعمال شده توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی ایالات متحده (OFAC)، از این پس به کشور ونزوئلا خدماتی ارائه نخواهد داد.

وی اظهار داشت که آن‌ها برای ادامه فعالیت خود در این کشور، ماه‌ها تلاش کرده‌اند اما با توجه به قانون‌گذاری‌های فعلی، چاره‌ای جز اتخاذ این تصمیم فوق العاده دشوار نداشته‌اند.

او در این‌باره خاطر نشان کرد:

این محدودیت‌ها، با جلوگیری از ایجاد حساب کاربری جدید و بستن حساب‌های کاربری قدیمی اعمال خواهد شد. به کاربران فعلی ۳۰ روز فرصت داده شده تا وجوه خود را بدون هزینه تراکنش برداشت کنند و نحوه انجام این کار مستقیماً از طریق ایمیل به آنها اطلاع داده خواهد شد.

 

این در حالی است که پیش از این در خبری اعلام شد، اوکراین، روسیه و ونزوئلا، در سال ۲۰۲۰ از سایر کشورها در پذیرش رمزارزها پیشی گرفته‌اند.

وب سایت تحلیلی Chainalysis نیز، ونزوئلا را به عنوان “یک نمونه عالی” از پذیرش رمزارز ها در کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته و این موضوع را ابزاری مناسب برای کاهش بی‌ثباتی اقتصادی می‌داند. 

در حالی که چندین کاربر از اعمال این تحریم‌ها ابراز ناراحتی کرده‌اند، اما عده دیگری نسبت به تحولات دنیای ارزهای دیجیتال (رمزارز ها)، در آینده خوش‌بین هستند.

 

با وجود این اخبار ناامید کننده، خبر خوب این است که LocalBitcoins ، یکی دیگر از صرافی‌های P2P محبوب در آمریکای لاتین و صرافی بزرگ بایننس، به ارائه خدمات به ساکنان ونزوئلا ادامه خواهند داد. 

نمایندگان بایننس طی مصاحبه‌ای با Cointelegraph، خاطر نشان کردند:

ونزوئلایی‌ها بالاترین میانگین استفاده از صرافی‌های P2P برای انجام معاملات را دارند و این موضوع می‌تواند به دلیل فرار از تورم بسیار بالا در این کشور باشد.

 

خرید بیتکوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.