هند، در تلاش برای ممنوعیت مجدد رمزارزها

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

همان‌طور که پیش از این در مقاله‌ای بیان شد، قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف متفاوت است و در این باره یک قانون کلی و جهانی وجود ندارد؛ برخی کشورها در حال پذیرش بیشتر این حوزه هستند و برخی دیگر نیز به صورت بدبینانه با آن برخورد می‌کنند.

هند، یکی از این کشورها است که قصد دارد معاملات رمزارز ها را ممنوع کند.

پایگاه خبری بلومبرگ نیوز در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور)، گزارش داد که کابینه فدرال هند، پیش نویس لایحه جدیدی را امضا کرده است که به واسطه آن، تجارت ارزهای دیجیتال در این کشور ممنوع خواهد شد.

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل (Ripple)، در توییتی که ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) منتشر کرد، تصمیم هند در مورد ممنوعیت تجارت رمزاررز ها را مورد انتقاد قرار داد. وی در ادامه خاطر نشان کرد که این کشور بیشترین جمعیت را دارد که هنوز حساب بانکی شخصی ندارند و یا به خدمات بانک‌داری دسترسی ندارند.

رمزارز

هند سال‌هاست که در برابر کریپتوکارنسی‌ها مقاومت می‌کند و همواره به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی در این حوزه بوده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، مبادلات رمزارز ها در این کشور معلوم اعلام شد و پس از آن این قانون چند ماه پیش لغو شد.

پس از لغو این ممنوعیت، حجم معاملات ۴۵۰ درصد افزایش داشته‌ است اما متاسفانه لایحه پیشنهادی جدید می‌تواند تمام پیشرفت‌های حاصل شده را از بین ببرد. 

مقامات هندوستان با تمامِ مشکلات مالی که در این کشور وجود دارد، همواره نسبت به صنعت رمزارز ها مقاومت کرده‌اند و این امر ممکن است به ضرر هندوستان تمام شود.

این کشور با وجود مقاومت شدیدی که نسبت به رمزارزها دارد، در پذیرش فناوری بلاکچین و آموزش افراد در این حوزه اشتیاق بسیار زیادی نشان می‌دهد.

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست‌وزیر هند در یک سخن‌رانی، باتوجه به افزایش تعداد کاربران روستایی اینترنت نسبت به کاربران شهری، بر اهمیت استفاده از چنین فناوری پیشرفته‌ای به منظور ارائه اینترنت 5G تاکید کرده است.

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.