راهکار اتریوم کلاسیک برای جلوگیری از حمله مجدد ۵۱ درصدی

اتریوم کلاسیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

شبکه بلاک چینی اتریوم کلاسیک در ماه گذشته (مرداد)، سه بار مورد حمله ۵۱ درصدی قرار گرفته است؛ این حملات باعث شده تا صرافی‌هایی مانند OKEx به اتریوم کلاسیک هشدار دهند که اگر امنیت خود را ارتقا ندهد، ETC را از لیست خود حذف خواهند کرد. 

اخیرا گزارش شده که  اتریوم کلاسیک لبز (Ethereum Classic Labs)، برای جلوگیری از حملات ۵۱ درصدی بیشتر و افزایش امنیت این شبکه، با توسعه دهندگانِ شرکت‌های ChainSafe و OpenRelay همکاری خواهد کرد.

جیمز وو (James Wo)، بنیان‌گذار و رئیس  اتریوم کلاسیک لبز در این باره خاطرنشان کرد که این همکاری منطقی است:

شرکت‌های OpenRelay و ChainSafe، هر دو به خوبی با اتریوم کلاسیک آشنا هستند و از طریق همکاری با آن‌ها قادر خواهیم بود که به خوبی مشکل حملات ۵۱ درصد متوالی را حل کنیم. همچنین این همکاری، سیستم‌های امنیتی اثبات کار و محیط‌های آزمایشی این شبکه را ارتقا خواهد داد.

 

در حالی‌که کمپانی ChainSafe، بر روی راهکارهای نوین برای حفظ امنیت شبکه متمرکز است، شرکت OpenRelay قصد دارد تا برای ویژگی‌های پیشنهادی، شبیه‌سازهایی کاربردی و مدل‌های عملی ارائه دهد، تست‌نت‌های (testnet) مورد نیاز را طراحی کند و برای اجرای آن‌ها نیز زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند. 

 اتریوم کلاسیک لبز، در این باره افزود که قوانین جدید ممکن است با محدود کردن هش‌پاور (hashpower) شرکت‌های اجاره‌ دهنده قدرت هش، از حملات بیشتر جلوگیری کنند، زیرا حداقل دو حمله اخیر، توان مورد نیاز خود را با هش‌پاور کرایه شده از NiceHash تامین کرده بودند.

نایس هش یک بازار واسطه برای خرید و فروش قدرت هش است که ماینرها برای افزایش قدرت سخت‌افزاری خود، از طریق آن اقدام به خرید و کرایه هش‌پاور می‌کنند. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.