ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از حمله‌های بیشتر به اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

شتاب دهندگان شبکه بلاک چین اتریوم کلاسیک، راه حل‌هایی برای جلوگیری از حمله دوباره به این شبکه پیشنهاد دادند.

در ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد)، توسعه دهندگان این شبکه گفتند که باید تا ۳ الی ۶ ماه آینده در طراحی این شبکه تغییرات بلند مدتی ایجاد شود. پس از اینکه اتریوم کلاسیک در روزهای اخیر مورد چندین حمله قرار گرفت، توسعه دهندگان آن تصمیم گرفتند که بر افزایش امنیت این شبکه تمرکز کنند.

از جمله طرح‌هایی که توسط آنان پیشنهاد شده، “ماینینگ دفاعی” برای استخرهای استخراج و ماینرها است. با این قابلیت، میزان هش ریت این شبکه ثابت نگه داشته می‌شود و در صورت نیاز افزایش می‌یابد. هش ریت بالاتر، حمله ۵۱ درصدی به این شبکه را سخت‌تر خواهد کرد. 

همچنین آنها قصد دارند برای شناسایی فعالیت‌های ناهنجار، در بلاکچین اتریوم کلاسیک و مشکلاتی که در هش ریت آن رخ می دهد، یک سیستم نظارتی پیشرفته ایجاد کنند. سایر اقدامات کوتاه مدت نیز،  شامل همکاری با صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای برقراری معاملات با آدرس‌های مجاز و تعیین زمان‌های ایمن برای تایید معامله و همچنین استقرار یک سیستم داوری نهایی به منظور جلوگیری سازماندهی مجدد زنجیره است.

اقدامات بلند مدت شامل افزایش مقاومت ۵۱ درصدی توسط یک هاردفورک است که یک بازرسی برای جلوگیری از سازماندهی مجدد بلاک ها ایجاد کند. علاوه بر این، شتاب دهندگان پیشنهاد دادند که یک سیستم خزانه‌داری ایجاد کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که چنین اقداماتی باید مورد تایید جامعه باشند.

وب سایت کوین تلگراف در ۱ آگوست (۱۱ مرداد) گزارش داد که در شبکه بلاک چین اتریوم کلاسیک، یک سازماندهی مجدد رخ داده ، که ارزش معاملات در ۳٫۶۳۹ بلاکِ این شبکه را  تغییر داده است. گزارش‌های بعدی نشان دادند که این اتفاق در واقع یک حمله ۵۱ درصدی بوده است. در این حمله حدود ۵/۶ میلیون کریپتوکارنسی در شبکه دو بار خرج شده‌اند.

چند روز بعد، این شبکه دوباره دچار یک حمله ۵۱ درصدی شد که در آن ۴۰۰۰ بلاک سازماندهی مجدد شدند.

این شبکه در ژانویه ۲۰۱۹ نیز دچار چنین حمله ای شد. صرافی  OKEX پس از این اتفاقات اعلام کرد که رمزارز این بلاکچین را از لیست معاملات خود حذف کرده است.

بیت کوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.